Slugge Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg så på play.com at ps3 spill var betraktelig mye billigere enn i nroge, mange får fo 25 pund som tilsvarer 300 NOK (dagens kurs), men mitt spørsmål går som følger: om jeg kjøper på play.com så hører jeg rykter at kjøper man for over 1000 betaler de frakten, men hvordan er det med moms og toll, bak prisen på spillene der står det 24.99£ DELIVERED (legg merke til det), vil det da si at om moms og toll må betales så betaler dem det også? vil gjerne få svar fra noen som faktisk har peiling på dette og ikke fra folk som tror de vet det. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Alt over 200NOK i verdi ut i fra tollvesenets egne satser må du fortolle. DVS du kan ta kjøpesummen + 25%. Fraktpris skal ikke regnes inn i de 200 kroner. Så 25£ ca 300 kroner + 25% blir prisen du skal betale totalt, så kommer frakt i i tillegg. Hvilken verdi din vare har når tollvesenet sjekker verdien blir kalkulert ut i fra http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...&epslanguage=NO disse kursene. EDIT: Eller når det står Delivered så er frakt inkludert i de 25£ Endret 11. august 2007 av g0lden Lenke til kommentar
peros2k Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Moms og tollgebyr kommer utenom på varer som har en verdi over 200 kr. 24.99£ DELIVERED betyr at porto allerede er regnet inn i prisen, toll kommer i tillegg, du må dessuten trykke på EU flagget når du skal handle (fra andre steder enn storbritania), så prisene blir i euro. Lenke til kommentar
peros2k Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Alt over 200NOK i verdi ut i fra tollvesenets egne satser må du fortolle. DVS du kan ta kjøpesummen + 25%. Fraktpris skal ikke regnes inn i de 200 kroner. Så 25£ ca 300 kroner + 25% blir prisen du skal betale totalt, så kommer frakt i i tillegg. 9256824[/snapback] Du glemte tollgebyret til posten.. det ligger på rundt 90 kr et sted. Endret 11. august 2007 av peros2k Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jepp, stemmer det Tollgebyr kommer i tillegg. Så det er ikke alltid det lønner seg å importere. Lenke til kommentar
Slugge Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 hmm, blir likavell billigere enn 600 svindyre penga norske svina skal ha. masse bra spill til lave priser..., 25% av 300 er jo bare 75 så... og tollen blir jo delt på alle jeg kjøper (isåfall 3-4 av gangen) så blir maks 400 på hvert spill.. Lenke til kommentar
peros2k Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 hmm, blir likavell billigere enn 600 svindyre penga norske svina skal ha. masse bra spill til lave priser..., 25% av 300 er jo bare 75 så... og tollen blir jo delt på alle jeg kjøper (isåfall 3-4 av gangen) så blir maks 400 på hvert spill.. 9256853[/snapback] Play.com sender hver enkel DVD for seg selv når du bestiller film iallfall (noe som er konge, siden de da kommer under tollgrensa uansett hvor mange du bestiller).. så du må få dem til å sende det som en samlet forsendelse isåfall hvis du skal slippe unna med et tollgebyr... Lenke til kommentar
Slugge Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 så på det med europa kursen på play.com nå, greit... var faktisk ikke billigere i det hele tatt, enchanted arms kosta 318 der og på playx.no koster det bare 200, trur jeg holder meg til kjøping av spill på EBgames og ber at de setter prisene på kommende spill (resident evil 5 (DROOL)) til 4-500 prisen, 600 er og blir for dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå