Zpac Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har en Dell XPS 1710 bærbar pc, en rå pc sådann, men jeg lurer på om jeg kan sette inn en ekstra harddisk i den? Jeg har fra før en Western Digital My Book FW 500gb harddisk som fucker sombare det så jeg vil høre om jeg kan sette inn en intern disk istedet? Noen som har problemer med samme ekstern disk jeg har? Den er plutselig blitt så hyper treig og får feil meldinger hele tiden om at data ikke kunne bli skrevet osv. Tips og råd? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 ang. den eksterne: prøv å slette noen filer hvis den begynner å bli veldig full, og kjør defragmentering (start->kjør->skriv dfrg.msc) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Det går dårlig å sette en ekstra harddisk i XPS1710. Sjekk at den eksterne disken din kjører NTFS filsystem, ellers går det i alle fall dårlig å behandle filer på over 4 GB. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har ikke peil på den pc'n.. men om det er mulig å ta ut cd-rommet så ville jeg tru at det går an å sette inn en disk der.. med dem rette koblingene og festene. Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 11. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 ekstern harddisken er bare 80% full, jeg ofrer ikke min cdrom pga en ekstra harddisk...får prøve å installere alt på nytt, håper det funker Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Om det er som på min Compaq.. så er det multibay til cd-rommet. noe som gjør at jeg kan trykke på en knapp under på pc'n.. da løsner cd-rommet.. å da kan jeg sette inn floppy, harddisk, ekstra batteri osv.. Er en grei løsning om du vil ha en ekstra disk, men ikke trenger å ha den i hele tida.. men også litt tungvint siden du må bytte om hver gang du skal bruke det andre. Er ikke sikkert at dell har denne muligheten engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå