Gå til innhold

har jeg 3,2 ghz eller 1,6ghz


Anbefalte innlegg

Hei, har en pentium 4 prosessor som det står på kjernen at det er 3,2 ghz. I egenskaper for datamskinen står det 3,2 ghz og 1,60 ghz. I details i 3dmark står det internal clock 1,56 ghz, Hva betyr dette? hvor rask er den egentlig?

i cpu-Z heter den forresten Prescott Pentium 4 HT 3,2 ghz står også 1600mhz i bios.

Endret av computer_PRO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen å grei cpu du har da!

Jeg vil og ha sånn, min pc bråker og bruker like mye strøm hele tia.. :/

Hadde vært greit med sånn auto underclock ting, både på CPU og skjermkort for å forhindre varmeutvikling når pcen stod å idla.

9256823[/snapback]

 

Jeg nekter å tro at maskinen din bruke like mye strøm hele tiden. CPUen bruker ikke så mye strøm når den er på idle, slik som å bare la den stå på skrivebordet å ikke gjøre noe. Selv om den ikke klokker ned hastigheten, så bruker den ikke strøm så lenge maskinen ikke gjør noen oppgaver.

Lenke til kommentar
Faen å grei cpu du har da!

Jeg vil og ha sånn, min pc bråker og bruker like mye strøm hele tia.. :/

Hadde vært greit med sånn auto underclock ting, både på CPU og skjermkort for å forhindre varmeutvikling når pcen stod å idla.

9256823[/snapback]

 

Jeg nekter å tro at maskinen din bruke like mye strøm hele tiden. CPUen bruker ikke så mye strøm når den er på idle, slik som å bare la den stå på skrivebordet å ikke gjøre noe. Selv om den ikke klokker ned hastigheten, så bruker den ikke strøm så lenge maskinen ikke gjør noen oppgaver.

9257009[/snapback]

prosessoren min yter ikke som den skal likevel, viser seg etter diverse tester at jeg bare får halvparten av det den klarer, men viss hodekortet mitt bare støtter 3.06 ghz, hva vil da skje med denne som er på 3,2?

Lenke til kommentar
Faen å grei cpu du har da!

Jeg vil og ha sånn, min pc bråker og bruker like mye strøm hele tia.. :/

Hadde vært greit med sånn auto underclock ting, både på CPU og skjermkort for å forhindre varmeutvikling når pcen stod å idla.

9256823[/snapback]

 

Eh, installerer Cool'n Quiet driverene til din PC?

Lenke til kommentar
Faen å grei cpu du har da!

Jeg vil og ha sånn, min pc bråker og bruker like mye strøm hele tia.. :/

Hadde vært greit med sånn auto underclock ting, både på CPU og skjermkort for å forhindre varmeutvikling når pcen stod å idla.

9256823[/snapback]

 

Eh, installerer Cool'n Quiet driverene til din PC?

9257946[/snapback]

 

 

eh, CQ er kun for AMD, og kun cpuer

Lenke til kommentar
Faen å grei cpu du har da!

Jeg vil og ha sånn, min pc bråker og bruker like mye strøm hele tia.. :/

Hadde vært greit med sånn auto underclock ting, både på CPU og skjermkort for å forhindre varmeutvikling når pcen stod å idla.

9256823[/snapback]

 

Eh, installerer Cool'n Quiet driverene til din PC?

9257946[/snapback]

 

 

eh, CQ er kun for AMD, og kun cpuer

9262024[/snapback]

 

No shit sherlock? Sjekk HW profilen til personen jeg quoter... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...