Per-Ole Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg er slettes ikke sikker, hvaslags støy er det du hører? er det en during (50Hz) eller er det mer piping? Og har du volumet ut fra pc'en på maks? Det kan nok løses med et galvanisk skille på lydkabelen, men jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt det i norge. det går ann å lage selv men da vil du få dårligere lydkvalitet. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Jeg er slettes ikke sikker, hvaslags støy er det du hører? er det en during (50Hz) eller er det mer piping? Og har du volumet ut fra pc'en på maks?Det kan nok løses med et galvanisk skille på lydkabelen, men jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt det i norge. det går ann å lage selv men da vil du få dårligere lydkvalitet. 9257608[/snapback] det er i hovedsak veldig ujevn "during" har 2 x12" rockfordfossgate subwofere som jeg ikke får brukt til annet en tv'n kjipt.... bortkasta... Endret 11. august 2007 av just_me Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Den spenningen er helt normal. Det kommer av noen filterkondensatorer i PC'ens strømforsyning. Derfor heter det at en PC egentlig bør jordes. Når du trekker en ekstra jordledning får du jordsløyfe, og det gir masse støy. Beste løsning er å bryte signaljord med trafo eller optoisolering, men vet ikke hvordan det bør ordnes. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 mitt lille "skitne" triks er å la forsterkeren stå på ujordet kontakt. unngår jordsløyfer og dur i høytalerne. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 mitt lille "skitne" triks er å la forsterkeren stå på ujordet kontakt. unngår jordsløyfer og dur i høytalerne. 9260745[/snapback] forsterkeren har ikke jordet kontakt (kan ikke jordes) Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Etter det jeg har lært skal alle multimetre ha sikring på strømmåleren, hvis ikke blir de ikke godkjent. 9257304[/snapback] Det er godt mulig ja.. Men billige typer har ofte ikke sikring uansett. Har selv et billig multimeter uten sikring som ble kjøpt for under et halvår siden hos Elfa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå