Gå til innhold

Bærbar jente-PC. Tilbud?

Anbefalte innlegg

En venninne skal ha seg ny laptop. En typisk jente-laptop.

Primært bruk: Bilde/video-overføringer og litt redigering. Lekser. Surfing. MSN og andre chatte-greier. Kanskje litt The Sims 2? :p

Ikke spesielt viktig:

*Grafikk-kort

*Prosessor

*RAM

Viktigere:

*Stor harddisk

*stor skjerm(helst Crystal bright o.l)

*PC-pakken kommer uten VISTA

*Integrert kamera i skjerm(ikke et must)

Viktigest:

*Pris/kvalitet - PCen må være solid og man må få MYE PC for pengene. Den bør være stabil, lydløs og ikke for varm.

Dere kan godt komme med tilbud som forskjellige internettbutikker har.

Blir takknemlig for raske svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Har også vært inne på denne men forslag forkastet pga design. Fant en liten snerten sak på MPX. 14" skjerm. Denne

(Størrelsen på skjermen trenger forresten ikke være stor likevel. Heller liten - så størrelsen på PC blir mindre)

Grunnen til at jeg vil ha uten Vista, er at jeg har en XP liggende som jeg vil bruke. Har selv Vista på min bærbare, men er ikke fornøyd.

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

jente-pc: pc som brukes til alt annet enn fps-spill. må gjerne se bra ut.

gutte-pc: pc som brukes til fps-spill, der maks fps er det eneste som teller, og tingen kan gjerne bråke som et uvær.

Tante-pc: pc som brukes til å betale regninger i nettbanken

Gubbe-pc: pc som brukes til nettauksjoner som qxl og ebay

Litt mer seriøst:

nils_wie: Er enig i at Acer-maskina ser fin ut. Jeg har ikke så mye erfaring med turion-prosessoren, men ei venninne av meg har en 14" acer med pentium m, og den ser ganske grei ut.

Lenke til kommentar

KS: Du skjønner nok helt sikkert hva jeg mener! :p

Hehe! God forklaring Bergtora!

Jeg prøver nå å overtale venninna til å gå for denne her. Velger klart Intel foran AMD. Håper bare ikke støyen og varmen er betydelig. Personlig syns jeg det blir litt feil å velge design foran pris/ytelse/kvalitet, selv om det er et pluss om den ser fin ut! Det er viktigere at den er solid og er bygget slik at den ikke knirker osv når man flytter på den.

Er det noen som vet om noen tilsvarende tilbud? Det er mange som reklamerer med "studentPCer" nå før skolestart.

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

Gå for Dell sier nå jeg. Har en her hjemme som fungerer utmerket. Men det er en modell som er litt dyrere enn andre. Gir kanskje ikke så mye igjen for pengene.

Men kan denne være av interesse? http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd

Eller denne? http://www1.euro.dell.com/content/products...s=dhs&cs=nodhs1 Her er det ikke så mye for pengene, men den har en design som jeg tror jenter vil like svært godt. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Ja, mtp. at ikke kalenderen fra 2006 henger på veggen lenger gjør vi nok det da. :)

Var det sarkastisk ment? Hva mente du med det egentlig? :p

9271742[/snapback]

Var meget sarkastisk ment ja. Å snakke om jente PC! i våre dager! Er sjøl ei "gammel" kjærring på over 50 og vil slett ikke ha det du kaller jente- PC!

Lenke til kommentar

Har sjekket ut alt av bærbare som Dell har å tilby og er ikke imponert. Så blir nok ikke det denne gangen!

Har sjekket med en del butikker, og alle får PCene ferdig konfigurert med OS fra produsent. Sikekt alle mulige jallaprogram som kjører i bakgrunnen også. KJIPT.

Morsomt med dere som reagerer på "jentePC"! Det er jo et fantastisk greit begrep å bruke som alle skjønner! Så slepper jeg å forklare grundig.

Flere forslag på gode bærbar-tilbud der ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...