Gå til innhold

D&D 3,5 Forgotten Realms med OpenRPG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg basere dette på Forgotten Realms. Hvis du har tilleggsbøker fra den settingen så er det tillatt og bruke. Hvis du har Forgotten Realms Campaign Setting så vil jeg at du skal velge et fødested/character region også.

 

Du kan velge om du vil rulle terninger eller bruke 25 points buy som sagt over.

Alle har 8 ( + eller - avh. av rase) på alle stats fra før du legger ut poengene.

Terningkast kan gi høyere eller lavere verdi mens og sette ut poeng kan gi deg akkurat det du vil ha, men da alltid jevnt og aldri høy eller lavt.

 

Vær også obs på at poengene ikke kan settes ut gratis hele veien opp. Opp til 13 så koster et Ability score poeng bare ett point men 14-15 koster 2 points, 16-17 koster 3 og 18-19 koster 4. Forskjellige raser har også forskjellige restriksjoner på hvor høyt opp i score du kan gå fra starten av.

 

Prøv også og velge sub-raser da dette er litt viktig i et Forgotten Realms spill.

Det finnes vel informasjon på den siden Bakkland viste til kanskje.

 

EDIT: Nei det gjorde det ikke. Men det er vel noe her, uansett denne siden kunne sikkert vært fin for de som ikke har FR bøker: Forgotten Realms Wiki

 

EDIT2: Bare søk på elven sub races og etc. så skal det komme opp ting om dem. Om du ikke har statsen deres så kan du bare be om dem så skal du få det. Bare se etter en som du synes er interessant.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Kan man fordele slik man selv vil på 25 point buy system?

25 point buy er litt ukjent for meg.

 

Standard reglene står på side... 186, 286, noe sånt, i DM-guide, gjør de ikke? 289? Gah, husker ikke.

 

Kjapt forklart starter du med 8 i alle abilities, og legger til 25 poeng.

Opp til 14 (mener jeg å huske) kan disse kjøpes på en en for en basis (slik at en ability på 9 koster 1 poeng, 10 koster 2, 13 koster 5 osv), men etter det blir det kjapt dyrere.

 

Jeg mener å huske følgende tabell skulle stemme, men stopp meg om jeg surrer(ability:pris):

 

8:0

9:1

10:2

11:3

12:4

13:5

14:6

15:8

16:10

17:13

18:16

 

(Mao kan du ha en ability på 18, en på 15 og en på 9(og resten på 8); en på 18, to på tolv og en på 9(og resten på 8); to på 16 og en på 13 og resten på 8 eller...)

Lenke til kommentar
Ja, The Tangled web var morsomt.. Satt lenge med min Character, men da jeg kom til save så kom det opp NOT_AUTHORIZED - Save og da var alt borte.

 

Det så ut som om den sida har temmelig kort tidsfrist før den logger deg ut. Kan være en ide og kladde karakterarket på papir for å unngå det...?

Lenke til kommentar

Dere kan bruke character templatene i OpenRPG 1.7.5. Det virker som det har blitt ett bedre alternativ nå. Jeg skrev litt ovenfor hvordan og hvor mye man kan sette ut når man bruke 25 points buy. Bare se litt over.

 

Ability stats:

00-13 1 points per score

 

14-15 2 ---:---

 

16-17 3 ---:---

 

18-19 4 ---:---

 

Alle raser begynner med 08 på alle stats, så trekker man fra eller legger til minuser og bonuser man får av den rasen.

 

Altså et mennesker begynner slik feks:

 

Str: 8

Dex: 8

Con: 8

Wis: 8

Int: 8

Cha: 8

 

Men en Moon Elf (+2 Dex, -2 Con) begynner slik:

 

Str: 8

Dex: 10

Con: 6

Wis: 8

Int: 8

Cha: 8

 

Og så plasserer du ut de 25 poengene som er tilgjengelig slik jeg forklarte over.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Men viss f.eks 18-19 koster bare 4 poeng. Kan man ikke da sette 18-19 på samtlige stats?

Str: 19 - 4

Dex: 19 - 4

Con: 19 - 4

Wis: 19 - 4

Int: 19 - 4

Cha: 19 - 4

 

Jeg vet at jeg er litt vanskelig, men syntes det denne versjonen virka litt mer sansynelig.

 

8:0

9:1

10:2

11:3

12:4

13:5

14:6

15:8

16:10

17:13

18:16

Lenke til kommentar

Nei det er ikke sånn det fungerer. Altså når du setter ut poengene så koster et ability score poeng ett poeng men etterhvert så øker "prisen" på poengene.

 

Så hvert poeng opp til 13 koster ett poeng, men så øker det slik jeg skrev. Det er ikke sånn at 18 fulle poeng koster bare 4 poeng. Men la oss si du har 17 så koster ett poeng 4 før du har 18.

 

Fra 8 til 13 ville i seg selv koste 5 poeng, fra 13 til 14 ville koste 2 poeng og fra 14 til 15 koster også 2 poeng.

 

Fra 15 til 16 koster 3 poeng også videre. Skjønner du nå?

 

Man setter ut ability score per poeng og når man når 14 så koster hvert poeng mer per poeng du øker.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Er vel et vesenspoeng at racial abilities legges til etterpå? Slik at moonelfen slipper unna med å betale 10 poeng for 18 i dex, men må ut med 2 poeng for å oppnå 8 i con?

 

Jeg mener at det skal gjøres slik jeg viste det. Jeg skjønte ikke helt om du var enig eller ikke.

 

EDIT: Du mener at man skal putte ut de 25 poengene over de 8 på alle stats og så legge til bonusene og minusene til alven helt til slutt?

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Er vel et vesenspoeng at racial abilities legges til etterpå? Slik at moonelfen slipper unna med å betale 10 poeng for 18 i dex, men må ut med 2 poeng for å oppnå 8 i con?

 

Jeg mener at det skal gjøres slik jeg viste det. Jeg skjønte ikke helt om du var enig eller ikke.

 

EDIT: Du mener at man skal putte ut de 25 poengene over de 8 på alle stats og så legge til bonusene og minusene til alven helt til slutt?

 

Jeg må hjem å sjekke bøkene for å være sikker, men jo, hadde forstått det sånn. Uansett vil jeg jo hevde at dms meninger skal overstyre bøkene, men om du også er i tvil burde vi slå opp.

 

Så vidt jeg kan se skulle min tabell (som jeg også bare henta fra hukommelsen, og følgelig er litt usikker på) stemme overens med din, i alle fall om vi er enige i at det koster et poeng å gå fra 13 til 14, to fra 14 til femten, to fra 15 til 16, tre fra 16 til 17 og tre fra 17 til 18. Summerer vi opp alt det koster å komme seg til 18 da (3+3+2+2+1+1+1+1+1+1 = 16).

 

Slik jeg har forstått reglene har en ikke lov å begynne med mer enn 18 i en stat (før racial adjustment) så prisen opp til 19 er da uinteressant. Eneste måte å begynne på mer blir da å ta en rase som har bonuser.

 

Om rase-bonusene legges på først blir ting annerledes. Når du sier det blir jeg plutselig usikker, har aldri vurdert muligheten egentlig, og kan følgelig ikke støtte meg på noen steder i bøkene :)

 

Edit: For å svare på editen din klarere: Ja.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på mitt standpunkt. Dette er slik jeg har lært det. Det virker også som det mest naturlige for min del.

 

EDIT: De underliggende poengene man starter med er jo grunnmuren til karakterens oppbygging og er forskjellig etter rase og siden den er 8 på alt for mennesker så skal den være annerledes for andre raser fra starten. De bonusene er karakteren født med. Jeg håper dere forstår.

 

Jeg kunne sikkert gjort det slik du beskriver og jeg har diskutert akkurat dette med andre venner før. Men jeg har alltid synes dette er den beste veien og kommer til og stå ved det. Hvis du allerede har gjort det slik du beskriver det så skjønner jeg at det er kjipt og gjøre det på nytt en annen måte.

 

Til syvende og sist så vil jo bonusene og minusene ha virkning uansett. Med min måte så koster det mindre for en alv og komme til 16 på dex fordi han startet på 10 og ikke 8. På din måte så starter da alle på 8 og betaler ordinert for poengene hele veien og så legger på bonusene. Resultatet er ganske likt. Han kan da bare kjøpe poeng opp til 14 og så bare legge på de to bonuspoengene fra rasen sin.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Hva er starting packagen til fighter?

Hva må jeg rolle for å finne ut Weight Allowance og hvor mye må jeg rolle angående penger.

 

Vi bruker ingen starting package for classe fra PH nå.

Fighter begynner med 6d4 x 10 gp eller 150 gp og så kan du kjøpe ting for det.

Man ruller ikke på weight allowance, det er fastsatt basert på Str. Bare gi meg Str scoren din så skal du få svar.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke vits i og begynne og bruke de pengene du får på og kjøpe ting nå. Hvis du har Forgotten Realms Campaign Setting så er det greit men dere skal velge en character region og den character regionen dere velger vil gi dere noen ekstra ting og begynne med. Disse tingene kan jo kollidere med ting dere allerede har kjøpt for startpengene.

 

For og se på de forskjellige regionene i Forgotten Realms så er det bare og klikke inn på Forgotten Realms Wiki linken som jeg la til tidligere og gå geography. Når du/dere har valgt en region så gir jeg du/dere valgene på startpakker basert på regionen du/dere valgte.

 

EDIT: Her er en link til et kart over Fearun og regionene. Hver region kan trykkes på og så kommer det informasjon opp. Forgotten Realms Geography Wiki

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...