Gå til innhold

D&D 3,5 Forgotten Realms med OpenRPG


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på mitt standpunkt. Dette er slik jeg har lært det. Det virker også som det mest naturlige for min del.

 

EDIT: De underliggende poengene man starter med er jo grunnmuren til karakterens oppbygging og er forskjellig etter rase og siden den er 8 på alt for mennesker så skal den være annerledes for andre raser fra starten. De bonusene er karakteren født med. Jeg håper dere forstår.

 

Jeg kunne sikkert gjort det slik du beskriver og jeg har diskutert akkurat dette med andre venner før. Men jeg har alltid synes dette er den beste veien og kommer til og stå ved det. Hvis du allerede har gjort det slik du beskriver det så skjønner jeg at det er kjipt og gjøre det på nytt en annen måte.

 

Til syvende og sist så vil jo bonusene og minusene ha virkning uansett. Med min måte så koster det mindre for en alv og komme til 16 på dex fordi han startet på 10 og ikke 8. På din måte så starter da alle på 8 og betaler ordinert for poengene hele veien og så legger på bonusene. Resultatet er ganske likt. Han kan da bare kjøpe poeng opp til 14 og så bare legge på de to bonuspoengene fra rasen sin.

 

Hey, DM har siste ord uansett. Bare uvant. Jeg har alltid latt spillerne mine følge "Character creation" fra side 6 i PHB, der kommer det ganske tydelig fram at abilities genereres før rasebonus, men dette blir jo i alle tilfeller annerledes siden det systemet forutsetter terningkast om verdiene. Kanskje henger neverwinter nights og ToEE igjen litt også. Uansett, du har siste ord.

 

Setter meg ned og mekker karakter nå. Muncher vel uansett til et menneske, og da blir jo hele kveruleringa mi uinteressant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvis man vil rulle terninger så legger man til rasebonusene etterpå men hvis man skal legge ut poeng så legges rasebonusene til først. Det er slik jeg gjør det.

 

Når det gjelder Neverwinter Nights så var det der jeg lærte dette tror jeg. Det er mulig at det ikke er standar men det står ingenting mot eller for i den siden i DM guide som har med alternative måter og regne ut ability scores på.

Lenke til kommentar
Shield dwarf start blir det da.. Syntes det var litt vanskelig å finne fram på det kartet^^

 

Automatic Language: Dwarven.

Bonus Languages (1 per +1 i Int): Chondatan, Draconic, Giant, Goblin, Illuskan & Orc.

Reigonal Feats: Bullheaded, Foe, Hunter, Survivor, Thunder Twin.

 

Equipment(velg en):

(A) Warhammer (masterwork) or Dwarven Waraxe (masterwork)

 

(B) Breastplate & Potion of Cure Light Wounds

 

EDIT: Jeg ser du har 8 i Int men det står (+0) i ability bonus. Det er feil. 8-9 gir -1, 10-11 (0), 12-13 (+1), 14-15 (+2), 16-17 (+3) og 18-19 (+4).

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Shield dwarf start blir det da.. Syntes det var litt vanskelig å finne fram på det kartet^^

 

Automatic Language: Dwarven.

Bonus Languages (1 per +1 i Int): Chondatan, Draconic, Giant, Goblin, Illuskan & Orc.

Reigonal Feats: Bullheaded, Foe, Hunter, Survivor, Thunder Twin.

 

Equipment(velg en):

(A) Warhammer (masterwork) or Dwarven Waraxe (masterwork)

 

(B) Breastplate & Potion of Cure Light Wounds

 

EDIT: Jeg ser du har 8 i Int men det står (+0) i ability bonus. Det er feil. 8-9 gir -1, 10-11 (0), 12-13 (+1), 14-15 (+2), 16-17 (+3) og 18-19 (+4).

 

 

Fyller inn på the Tangled Web nu, så da setter den opp mye automatisk.

 

 

Det jeg har fylt ut hittil: Ulfgar Quarryhunter

Endret av Noobish Geek
Lenke til kommentar

Skal vi se:

Du har vel 1 i base attack som fighter lvl 1 også, så da er vel misc. feltet å putte bonusen fra våpnet i.

 

Mao skal du ende opp med +5 på melee attack.

Jeg har ikke helt dvergereglene i hodet, men jeg ser bare et selvvalgt feat. Om det stemmer skal du velge et til, 1 som et "begynnerfeat", førstelevels bonus feat, eller hva det nå skal kalles, som alle får på første lvl. og et fighter feat som fightere får på første lvl. Det siste må dog velges fra en litt innskrenket liste over fighter feats.

 

Jeg tror også du skulle ha endt opp med 12 i HP. Den første terningen er automatisk makset, og om jeg husker rett ruller fightere en d10. I tillegg får du 2 poeng fra constitution verdien din.

 

Base Attack Bonusen (BABen) din øker forsåvidt ranged og grapple med en også

 

Om du får beholde breastplaten (her så det ut som om du måtte velge den eller øksa, stemmer det?) må du huske å legge til bonusen fra denne på AC, i så fall skulle du ende opp på 17, mener jeg.

 

Du har ikke satt opp skills. Du har så vidt jeg kan se 4 poeng å fordele på "ranks".

 

...

 

er alt jeg ser som må fikses...

Kult om du ikke var kjipeste alignementen i boka, men det kan kanskje bli morsomt også :D

Lenke til kommentar

Evil alignments kan ofte bli et problem i mine historier. Jeg pleier ikke føre historier som fokuserer på og gjøre ondskap. Jeg har aldri vært med på en ond campaign som har vært bra. Ofte blir det bare meningsløst.

 

Good og Neutral karakterer er foretrukket men en god blanding av alignments mellom karakter kan også være morsomt, dog det kan også føre til problemer. Hvis du vil spille en evil karakter, greit nok. Men hvis du bedriver onde handlinger så vil folk reagere på det.

 

Og jeg forventer at man spiller etter alignment og velger alignment med den hensikt og ikke utifra noen andre grunner.

Lenke til kommentar

Skal si det var skjedd mye her gitt!

 

Da har vi en halfling mage, dwarf fighter og elven sorcerer?

 

Kan være et poeng å kjøre et noenlunde balansert party så jeg lager karakteren min deretter.

 

Har dessverre ikke tid til å mekke noe før Fredag. Går det fint?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...