olek21 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hei Jeg kom nettopp over noen skikkelig kule bilder der hvor noen hadde klonet seg selv slik at det var 3-4 av den samme personen i ett bilde. Er dette mulig i Photoshop cs2 ? i så fall hvordan? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Måten jeg ville ha gjort det på var følgende: Tatt flere bilder av meg selv i en situasjon, f.eks rundt et spisestuebord. Så lagt bildene i forskjellige layer med passende opacity. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Å ta forskjellige bilete av seg sjøl på ulike posisjonar -- kameraet må då sjølvsagt stå på stativ, eller iallall liggje slik at det står stødig -- og so setje det saman til eitt bilete er måten å gjere det på, men det er ikkje nok å setje ned synlegheita (opacity). Det du må gjere er å skjule alt/det meste anna enn personen frå dei øvste laga. Det kan du gjere på fleire måtar: Viske bort med viskelæret, leggje til ei maske og male med svart på den eller markere personen med eit markeringsverktøy (t.d. lassoverktøyet) og slette eller trykke på knappen for å leggje til maske nederst i lagpanelet. Endret 12. august 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Fikk det hvertfall til, ble suksess :L Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Mulig å få se resultatet? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er også nysgjerrig :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå