finfyr Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har de siste årene brukt Outlook som mailprogram. Nå har det seg slikt at oulook.pst er en stor fil, men i tillegg har jeg nå tre archive.pst filer. Kunne tenkt meg å ha litt mer orden, med en stor archive.pst fil, framfor tre. Sånn er mappen med PSTfilene nå: Outlook.pst 289 681 KB archive.pst 622 938 KB archive1.pst 36 784 KB archive2.pst 39 687 KB Hvordan slå sammen alle archivene til en og samme arkivfil? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Dette kan du gjøre i Outlook på flere måter, litt avhengig av hva som er viktig for deg og hva du foretrekker. Først og fremst: Når du begynner å operere med såpass store filer vil du fort nærme deg 2GB-grensen i Outlook XP og tidligere. Hvilken versjon er filene opprettet i og hvilken bruker du nå? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Sannelig ikke sikker på hvilken versjon de er opprettet i. Nå kjører jeg Outlook 2007... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ok. Da bør du for sikkerhets skyld opprette en ny pst-fil i stedet for å fortsette å bruke en av de gamle. Opprett en ny ved å klikke File -> New -> Outlook Data File. Velg Office Outlook Personal Folders File, velg et fornuftig navn på filen og lagre den et fornuftig sted. Deretter åpner du de tre arkivfilene en og en fra File -> Open -> Outlook Data File... Ignorer eventuelle advarsler, de kommer frem hvis filene er fra eldre versjoner av Outlook. Nå vil arkivene komme frem i mappelisten som egne Personal Folders eller Personlige mapper, og du kan kopiere innholdet fra de tre arkivene til den nye pst-fila du opprettet, mappe for mappe. Dette er noe tungvint men sikrer at du får med all informasjon som er lagret i de gamle pst-filene. Du kan også importere arkivfilene fra File -> Import and Export men du risikerer da å miste en del informasjon, som for eksempel koblinger mellom elementer, datoer etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå