karakas Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Startet en tråd i ny telefon forumet, men denne ble stengt, tråden kan finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=811403&hl= Bestilte meg nylig en 6110 fra Tele2, og det ser ut til at den kommer i posten i morgen, men har ombestemt meg og ønsker å kjøpe en annen, mest sannsynlig N95. I ordrebekreftelsen står følgende: "Angrerett: Ved handel fra oss har du angrerett i følge loven på 14 dager fra du mottar varene. Dersom kunden angrer sitt kjøp skal du følge instruksjoner som følger forsendelsen fra Moobi" Jeg ringte i går for å "ombestille" men det var for sent da den allerde var pakket, da sa de at det bare var å returnere den og bestille en ny. Men kan jeg åpne og teste telefonen før jeg eventuelt sender den i retur, eller må jeg sende den tilbake 100% ubrukt? Ser ut til at jeg kan gjøre som jeg vil, men at det beste hadde vert å returnere den ubrukt. Men hva med abonementet? Er det mulig å heve kjøpet av dette også, eller må jeg ha det i 12 mnd?` Jeg kjøpte som sagt en 6110 med Tele2 mobil +, men har lyst på en N95 med Tele2 Bedrift, vil dette kunne by på problemer? Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Bruker du angreretten vil butikken ordne med abonnementet ditt og. Du kan jo høre med de som de kan lage et ombytte for deg hvis du sender inn mobilen Lenke til kommentar
karakas Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Hm, fikk pakken nå, og der står det følgende: "Dersom produktet tas i bruk vil du miste retten til å angre." "Du mister angreretten dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner beskyttelsesfilm, fjerner plast på manualer, løsner strips på ledninger o.l. Den vil i disse tilfeller ikke være i tilnermet samme stand og i samme mengde som den ble levert i." Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 vi godtar ihvertfall at mobilen er brukt hvis kunden ønsker å benytte angreretten, men det er vel forskjellig fra sted til sted send den tilbake uåpnet, så er du sikker Lenke til kommentar
karakas Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Takk for svarene. Sendte spørsmålet til forbrukerrådet, synest det er veldig strengt at en ikke kan åpne brosjyrene engang om man ønsker å angre. Endret 11. august 2007 av karakas Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvis du ikke skal ha den uansett hvorfor åpne pakken?? Lenke til kommentar
KVK Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Pga at |han fortsatt er usikker på om han skal ha den eller ikke. Endret 11. august 2007 av KVK Lenke til kommentar
glosi Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Takk for svarene. Sendte spørsmålet til forbrukerrådet, synest det er veldig strengt at en ikke kan åpne brosjyrene engang om man ønsker å angre. 9256109[/snapback] Men så still deg selv dette spørsmålet: ville du godtatt å betale full pris for en telefon som hadde vært åpnet? De gjør det på denne måten fordi de vil tape penger på å selge åpnede telefoner. De taper jo allerede penger på å betale porto på 2 telefoner istedenfor 1. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Takk for svarene. Sendte spørsmålet til forbrukerrådet, synest det er veldig strengt at en ikke kan åpne brosjyrene engang om man ønsker å angre. 9256109[/snapback] Men så still deg selv dette spørsmålet: ville du godtatt å betale full pris for en telefon som hadde vært åpnet? De gjør det på denne måten fordi de vil tape penger på å selge åpnede telefoner. De taper jo allerede penger på å betale porto på 2 telefoner istedenfor 1. 9257232[/snapback] Det billigste for de hadde vært å ikke ha angrerett i det hele tatt, men det betyr ikke at de har lov til det, ditto med disse kravene. AtW Lenke til kommentar
karakas Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Men så still deg selv dette spørsmålet: ville du godtatt å betale full pris for en telefon som hadde vært åpnet? De gjør det på denne måten fordi de vil tape penger på å selge åpnede telefoner. De taper jo allerede penger på å betale porto på 2 telefoner istedenfor 1. 9257232[/snapback] Reglene er nå engang slik, og da må de bare rette seg etter det om de ønsker å selge produkter over nettet. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 butikken betaler ikke for portoen, det gjør kunden. Bruker du angrerett får du kun tilbake det du betalte for mobilen, det kommer ny frakt på den andre varen Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) butikken betaler ikke for portoen, det gjør kunden. Bruker du angrerett får du kun tilbake det du betalte for mobilen, det kommer ny frakt på den andre varen 9257621[/snapback] Edit2: endrer hele innlegget mitt da jeg leste feil pragraf i angrerettloven. Ser ut som den loven skiller svært på telefonsalg/salg utenfor fast utsalssted i forhold til annet fjernsalg som jeg antar internettkjøp går under. I så fall er det ved bestilling over internett kjøper som skal bære returkostnadene jf. angrerettloven §15. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Endret 11. august 2007 av valentino Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 ja? bruker du angreretten så skal kunden stå for fraktutgiftene. det er jo en selvfølge Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 ja? bruker du angreretten så skal kunden stå for fraktutgiftene.det er jo en selvfølge 9257674[/snapback] Det er vel en grunn til at det heter "angre"rett og ikke "ombestemmelses"rett.... Hvis du angrer er det vel mer "oj, nei det skulle jeg ikke gjort", også sender du den tilbake uåpnet. Hvis du åpner pakken og bruker telefon, så ombestemmer du deg etter å ha brukt telefonen. Det er noe annet enn å angre i mine øyne hvertfall. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Helt klart, og butikken må jo evnt selge denne igjen som en Bvare og tape penger på den. Ikke vits å åpne den om man ikke skal ha den, kjøp deg heller en N95, angrer sikkert ikke på det uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå