arr1000 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Trenger hjelp til å få en trådløs ruter Linksys WRT54G til å virke på et nettverk på et hybelhus. Jeg ønsker å koble på ruteren for å få trådløst på hybelen. Hvordan skal jeg stille inn ruteren? Prøver å sette opp Automatisk DHSP men det funker ikke. Får beskjed å sette opp DNS. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du sier hybelhus...med mindre du kan fortelle mer om nettverket så kan de ha satt på mac filtrering og da kommer du ikke på nett før du snakker med administratoren... Antat at du kommer på nett med en bærbar via samme kabel kan du sette routeren som en tvungen trådløs switch. Guide til dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Med Speedtouchen (modemet) som router: 1.Finn ip-adresse til modemet(den boksen du allerede har) Forutsetter at du er direkte tilkoblet den: Frå start-knappen i menyen, klikk på kjør. Skriv "CMD". Skriv "ipconfig". Se etter DHCP addresse eller gateway. 2. Denne er da addressen til modemet. Skriv ned denne. 3. Sett den trådløse routeren (den du kjøper inn) i stikkontakten og koble til med en kabel uten at den trådløse routeren er koblet til modemet. 4: Gjør pkt 1 for den trådløse routeren for å finne dens ip -adresse. Denne adressen må du skrive inn i internettleserens adresselinje (samme feltet som man skriver feks www.vg.no) Eks: 192.168.62.1 i url/addresselinja. 5. I menyen til trådløs routeren; Endre LAN IP-adressen til trådløsrouteren til samme undernett som modemet. Eks ip- adresse til routeren 192.168.62.1, og ip-adresse til modemet; 192.168.1.1. Endre ip-adresse til 192.168.1.2 6. Koble kabelen fra modemet i i en av switch portene (1-4) i trådløs routeren. Koble en kabel videre til datamaskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå