Movieheart Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har en PlayStation 2 maskin stående i kjelleren hvor lesehodet har blitt ødelagt. Har prøvd tidligere å sendt den inn til reparasjon, men da fant vi ut at det kostet like mye å reparer den som det kostet å kjøpe en ny maskin. Så det jeg lurer på om det er noen som vet om plasser hvor det er mulig å reparere dette og at det ikke koster så fryktelig mye. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kaprar denne tråden eg, lurar på noko av det samme: DVD'en går ikkje rundt etter at eg mista PS2'en ned frå sofabordet den stod på Er det i det heile tatt noko vits i å prøve å få den fiksa? Skal ikkje so mykje arbeid til før det kostar meir å fikse den enn å kjøpe ein heilt ny.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 send en pm til JollyRoger her inne, og forklar problemet, så kan sikkert han hjelpe dere... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 send en pm til JollyRoger her inne, og forklar problemet, så kan sikkert han hjelpe dere... 9257359[/snapback] Er det JollyRoger57 du mener? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis det er den gamle PS2en det er prat om så koster ny laser fort 5-600kr. Er det den tynne tror jeg denne koster 2-300kr. Har liggende 2stk lasere til slim utgaven om noen trenger. Og du som har fått problemer med at plata ikke går lengre. Kan være en kabel eller noe slikt som har løsna inni. Kan lønne seg å få noen til å kikke på den. Etter det jeg har hørt er han JollyRoger å anbefale, skal ha god peil på slikt. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Hvis det er den gamle PS2en det er prat om så koster ny laser fort 5-600kr. Er det den tynne tror jeg denne koster 2-300kr. Har liggende 2stk lasere til slim utgaven om noen trenger.Og du som har fått problemer med at plata ikke går lengre. Kan være en kabel eller noe slikt som har løsna inni. Kan lønne seg å få noen til å kikke på den. Etter det jeg har hørt er han JollyRoger å anbefale, skal ha god peil på slikt. 9260934[/snapback] Jepp! Jeg har snakket litt med han og han sa at en ny laser til den gamle kosta 600 kr. Men eneste problemet er at jeg må skifte den ut selv og da trengs det en god del loddekunnskaper. Men pappa sa at han kunne en del så det kan hende det går likevell. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du trenger ikke å lodde noe for å bytte laser i PS2. Tar ikke mer enn ca 5 minutt å bytte laser i en PS2 (hvis du vet hva du gjør). Men det er viktig å vite hvilken laser du har før du bytter, om det er en sony eller sanyo. For å finne ut av dette må du faktisk åpne maskina. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Du trenger ikke å lodde noe for å bytte laser i PS2. Tar ikke mer enn ca 5 minutt å bytte laser i en PS2 (hvis du vet hva du gjør). Men det er viktig å vite hvilken laser du har før du bytter, om det er en sony eller sanyo. For å finne ut av dette må du faktisk åpne maskina. 9262238[/snapback] Men han jeg snakket med sa at det krevde lodding på 0.2 mm nivå og at en vet hva ESD sikkring og elektronikk er. Men hvis du vet at det er mulig å skifte uten lodding er det jo veldig bra da. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Stemmer stemmer. Jeg glemte en liten ting. Det er en sikring mot statisk elektrisitet man må fjerne. Og denne er en lodding som må fjernes. Fjerner du ikke denne vil ikke laseren fungere. Men med en god loddebolt og en tinnsugepumpe fjerner du denne kjapt. Må vite hvor den er da selvsagt. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Stemmer stemmer. Jeg glemte en liten ting. Det er en sikring mot statisk elektrisitet man må fjerne. Og denne er en lodding som må fjernes. Fjerner du ikke denne vil ikke laseren fungere. Men med en god loddebolt og en tinnsugepumpe fjerner du denne kjapt. Må vite hvor den er da selvsagt. 9265605[/snapback] Har prøvd å åpne den litt nå og fant ut at laseren var festet med en brun kabel som var ganske bred. Så spørsmålet nå er hvordan jeg fjerner den kabelen og fester den på den nye laseren? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er en lås på laseren som kabelen sitter i. Pluggen kabelen går inn i er to farger på feks sort/hvit eller brun/sort, den miste delen er låsn. Kan bruke neglene for å løsne låsen. Den skal enkelt og greit bare dras litt ut hvis du skjønner... Må også se hvilken laser du har nå. Kan være en Sony laser (khs-400(BellerC)) eller en Sanyo laser HD7. Det er viktig å få rett laser. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Det er en lås på laseren som kabelen sitter i. Pluggen kabelen går inn i er to farger på feks sort/hvit eller brun/sort, den miste delen er låsn. Kan bruke neglene for å løsne låsen. Den skal enkelt og greit bare dras litt ut hvis du skjønner...Må også se hvilken laser du har nå. Kan være en Sony laser (khs-400(BellerC)) eller en Sanyo laser HD7. Det er viktig å få rett laser. 9265713[/snapback] Ja. Men det er på en måte litt forseint nå. Etter å ha forsket litt i maskin har plutselig cd spilleren nektet å komme ut når jeg trykker på utløserknappen. Noen som vet hva problemet til det kan være? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 har hørt værre unskyldninger for å kjøpe PS3 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 har hørt værre unskyldninger for å kjøpe PS3 9266322[/snapback] Er ikke så interessert i PS3. Har en god del spill på PS2 jeg vil finne fram igjen. Har heller ikke nok penger for tiden. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Klarte å reparer maskinen på en eller annen måte nå! Fant ut at det var den hvite plastikkdingsen som var slitt så jeg trenger en ny. Men maskinen funker helt fint. Det tar bare litt lengre tid å loade spillene. Gud så glad jeg er nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå