Gå til innhold

Enda fler bompenger?

Anbefalte innlegg

Ser at de skal poppe opp enda flere av disse bompengeringene her i Bergen,var ikke disse i utgangspunktet rettet mot trafikk til byen?

Nå kommer de jo i alle områdene rundt og,du kan jo snart ikke starte bilen uten å kjøre gjennom en stasjon..etter de ble automatisk har de blitt en pengemaskin for staten!

Nå har jeg ikke så veldig mye peiling på politikk,men noen som vet hvem som står bak denne eksplosjonen av bompenge-stasjoner?

Er det noe grunn til at de har kommet?

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Grunnen er for å finansiere veier,broer og tunneler som er bygd, som om ikke veiavgiften er nok. I oslo er den der for å tvinge folk på buss.

Lenke til kommentar

Mener å huske det er fordi at de som ikke skal helt inn til byen også skal betale for å kjøre på veiene(som om ikke veiavgiften var nok..). Jeg er litt uklar på det, er lenge siden jeg leste om det. Og jeg kjører ikke bil selv(hence my age), så tar ikke stor interesse i det. Husker bare at det gikk i noe sånt.

For øvrig er det bare tåpelig, staten er rik nok fra før, og det holder med en bomring. Vi trenger ikke en for hver 100m utover i omkrets..

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Grunnen er for å finansiere veier,broer og tunneler som er bygd, som om ikke veiavgiften er nok. I oslo er den der for å tvinge folk på buss.

9255240[/snapback]

Det blir jo finansiert med extra bompenger på stedet..som f.eks askøybroen som nettopp er blitt betalt og nå setter de opp ny bompengering 1km senere istedet og folk må betalte en 10ër sitedet for en 100-lapp..

Sotra broen var det avgift på,osterøy broen var det avgift på..alt dette blir betalt med EXTRA avgifter...

Bjorøy tunnelen kostet det 60 kr i extraavgfit tror jeg og nå er den betalt..

Kansje det er derfor de kommer,det er så mye som er betalt at de må suge inn nye friske penger til å få en ny massasejstol på kontoret til alle i stortinget?

Lenke til kommentar
Er det noe grunn til at de har kommet?

9255228[/snapback]

Ja, grunnen er at Staten bruker inntektene fra bilavgiftene på helse, sosial og trygdeformål fremfor å bygge og vedlikeholde veier. Dermed må penger til disse komme fra bompenger istedet. Dessuten må Staten sylte ned hundrevis av milliarder på fond "just in case" ting går dårlig i fremtiden. Bedre å loppe befolkningen, enn å bruke penger selv, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...