Gå til innhold

Vilken skjerm er best

cArDsDeVoN

Anbefalte innlegg

Vilekn skjerm er best? hva gjør lcd som ikke crt gjør? sparer øya for noe eller noe?

har den minsking i fps og treigere bilde fremvisning en crt? eller er det samme ? trenger informasjon om crt og lcd hvem burdet jeg skaffe jeg har en dårlig en fra før lyst på lcd siden kompisen min sier den sparer øya men er den treigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD-skjermer har skarpere bilde, og er derfor mer behagelig hvis du jobber mye med tekst (tekstbehandling, programmering osv.).

Fargene er derimot ofte dårligere enn på CRT-skjermer (kommer nok mye an på hvor mye penger du vil bruke), og de sliter vel fremdeles litt med oppdateringen i raske spill, selv om ting er blitt bedre. Hvis du nesten bare bruker PC-en til spill, er det definitivt best med CRT.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at skjermen min gir dårligere farger enn den gamle crt skjermen min, jeg og ikke er det etterslep i spill heller.

Det er veldig mye rykter i omløp om lcd skjermer, det beste er vel å gå i butikken å sjekke de ut.

Har forresten en ViewSonic VX800, og kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til crt skjerm igjen.

Lenke til kommentar

Man klarer sikkert å bi vant til etterslepet på lcd skjermer, + at noen er jo bedre en andre. Men jeg mener nå at man i dag får mest for penga ved CRT. Er du villig til å spante 5-6k(som du vell må gi for en lcd?) så får du mye skjerm for penga.

For å vite hvor mye Lcd skjermen vil henge etter så kan du se på respnstiden i MS, jo lavere jo bedre. Tror 25ms tillsvarer ca 40fps før bildet blir utflytende, men er ikke sikker. Så da bør man ned i minst 20, spesielt hvis du spiller en del. På den andre siden slipper du monsteret på pulten. Men som sagt over, det viktigste er hva du syns så du må bare prøve ut selv. Hvis du ikke legger merke til at Lcd skjermene er seinere, så gjør det jo ingenting at de er treigere.

Lenke til kommentar
Kan ikke si at skjermen min gir dårligere farger enn den gamle crt skjermen min, jeg og ikke er det etterslep i spill heller.

Vi snakker ikke om spill nå, men derimot litt mer seriøse ting som riktige gjengitte CMYK-farger og lignende.

For amatører er ikke dette noe å bry seg om. Er du derimot en ivrig hobbyfotograf, stiller saken seg annerledes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...