Gå til innhold

Høyre del av skjerm fungerer ikke. Hjelp!


Knuty

Anbefalte innlegg

God dag.

 

Jeg har en stund hatt problemer med skjermen på min laptop, en Mpx KN1, kjøpt fra Microplex.no.

 

 

Venstre del av skjermen fungerer helt fint, mens 3/4 av skjermen til høyre faller helt ut av og til. Bildet blir bare loddrette streker, et slangs forvrengt bilde av det som var der sekundet før dette skjer.

 

Det blir altså en loddrett stripe på skjermen hvor dette skillet skjer, omtrent ved det venstre "festet" til skjermen, øverst. Hvis man legger litt trykk på kanten av skjermen i dette området, så fungerer bildet igjen.

 

Regner derfor med det er et brudd på en kabel eller noe i dette området. Hvis man holder trykk så er bildet i orden, men som regel detter bildet helt ut igjen på høyre del av skjermen hvis jeg slipper trykket.

 

Noen som vet hva som kan gjøres med dette? Er det dyrt, og vanskelig å fikse?

 

Er forøvrig bosatt i Bergen sentrum. Noen som vet om en sjappe jeg kan få fikset dette pa?

 

Mvh.

Knut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er garanti på den ville jeg sendt den inn på garantien.. regner med at dem er pålagt å dekke slike saker..

Om du skal bytte skjermen selv, uten noe form for garanti kan det fort koste 1000 kr for en ny skjerm..(helt uten at jeg vet slike priser så godt.. men jeg regner med at det vil være såpass dyrt eller dyrere..)

Lenke til kommentar

Bruker faktisk en klype foreløpig. Det fungerer i og for seg greit nok det.

 

Men - jeg er jo avhengig av å bruke pc'en litt rundt om kring, så klypa er ikke akkurat praktisk.

 

Noen som har greie på skjermen helt rent teknisk? Hva er det som er inni en skjerm? Hva gjør at deler av bildet blir brutt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...