Hawk_AA Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Heihei, kjære Amobil-brukere! Tok jaggu litt tid før jeg registrerte meg her, har tross alt lest alle nyheter de siste to måneder, og brukt evigheter på å bestemme meg. Jeg skal nok ha en neo1973, men i mellomtiden tenkte jeg på en P1i. Her får jeg også et abonnement jeg har lyst på. Ringte rundt til Elprice-butikker i nærheten. De hadde ikke engang en dato de visste telefonene skulle komme. De var nemlig de eneste som solgte Djuice Friends over disk. Derfor tenkte jeg at jeg kunne bestille fra MPX i stedet. Desverre oppstod det problemer ang. identifikasjon av meg og min far. Her er hva jeg skrev til MPX angående saken: Hei, Jeg var godt i gang med å bestille en P1i-telefon med Telenor Djuice Friends-abonnement. Desverre oppstod det problemer. Jeg har et kontantkort fra Djuice som er registrert i mitt navn. Jeg er under 18. Når jeg skulle bestille abonnement, er det krav at eieren er over 18 år, er det ikke? Derfor fylte faren min ut sitt navn, og fylte ut meg som bruker. Men ganske logisk, kunne ikke han under hans navn oppgi telefonnummeret som står på mitt navn. Nytt telefonnummer er det siste jeg vil ha. Hvordan løser jeg dette? Hvordan kan jeg beholde mitt nummer når jeg går over til abonnement og skifter eier? Takk på forhånd, Håkon Tenkte å høre parallelt her om hva folk mener om saken. I tillegg, finnes det bedre tilbud, abonnementer som kan være egnet. Jeg er klar over at Netcom har flest kunder her i landet, men i strøket her er det flest Djuice-kunder. Det vil jo være koselig å kunne ringe i ny og ne. Det jeg også merker er at månedsprisen er sky-høy. og da hvis jeg eventuelt går over til en OpenMoko om 3-6 måneder, vil jeg vel fortsatt sitte igjen med denne månedsavgiften til 12mnd-avtalen min er over. Jeg har nok kapital og trenger ikke å kjøpe mobil på "avbetaling". Vil det da kanskje lønne seg å kjøpe en mobil uten abonnement, for å så ta kontakt med telenor og be dem oppgradere SIM-kortet mitt i faren min sitt navn og føre på et Djuice friends-abonnement til 29kr måneden? Takk på forhånd da, Amobil eier! Håkon Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Faren din kan stå som eier av ditt tlf nummer, mens du står som eier. Dette går som regel bra hvis dere har samme etternavn/adresse. Månedsprisen på djuice friends er ganske høy hvis du binder deg i 12 måneder m/subsidiert telefon. Det du og kan gjøre er å kjøpe mobilen uten abonnement, så binder du deg i 12 måneder hos telenor m/fratrekk på faktura istedenfor subsidiert telefon. Lenke til kommentar
Hawk_AA Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Faren din kan stå som eier av ditt tlf nummer, mens du står som eier. Dette går som regel bra hvis dere har samme etternavn/adresse. Månedsprisen på djuice friends er ganske høy hvis du binder deg i 12 måneder m/subsidiert telefon. Det du og kan gjøre er å kjøpe mobilen uten abonnement, så binder du deg i 12 måneder hos telenor m/fratrekk på faktura istedenfor subsidiert telefon. 9255075[/snapback] Ja, jeg er vel mer eller mindre klar over mulighetene. men hvordan gjør man dette? Ganske logisk at ingen andre enn meg kan endre noe med mitt eget nummer. Hvis det ikke hadde vært sånn, kunne jeg vel mer eller mindre oppgradert andres abonnementer. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 de du kjøper abonnementet hos gjør det... eller du kan ringe til telenor og få de til å gjøre det når du legger inn en bestilling i en nettbutikk ordner de alt for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå