fatsheep Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har prøvd begge disse programmene. Det rare er at ASUS Probe viser CPU temp Idle på ca 57-59 grader og load på ca 65-69 grader. Derimot viser MBM 5 CPU temp som Idle ca 52-56 grader og load ca 59-65 grader. Hvilket av programmene skal jeg stole på. Desutten finner MBM 5 en tredje sensor (de to første er MotherBoard og CPU). Den viser 15 grader. Hva er dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Please noen som vet? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 For guds skyld, ikke stol på AP. Det viser (alltid) feil temp. Men MBM er til å stole på. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg har begge installert og de viser det samme hos meg: Sjekk at du har siste versjon av Asus Probe installert de oppdaterer ofte. Det enkleste er å sjekke her: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/utils/ Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Du skal få ca samme temp verdier med nyeste pcprobe og nyeste bios. I MBM så er sensor tre etter det jeg forstod sensor for HD hvis den støtter det ellers er det bare tull. Husk at du må sjekke hvilke sensorer som er for hva i mb list. Hos meg (a7v333) er sensor 2 og 4 for cpu, eter det jeg har forstått her er den ene sensoren for socketen og den andre for kjernen eller noe så de viser veldig forskjellige temperaturer. Du må nesten lese litttigrannet for å sette deg inn i progget ellers kan det bli veldig farlig... Det som irreterer meg er at progget ødela cpufan sensor eller noe, får iallefall ikke opp hastigheten til cpuvifta, skjønner ikke hva jeg har gjort. Har sett i pcprobe også men der står den på 0 der også uten å gi fra seg en eneste lyd (tror laveste treshold er på 1200rpm før det piper) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 har du ikke lært deg at du ikke skal mekke med ting som kan ødelegge ting og tang? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Pcprobe klarer å lese den igjen, men nå begynner pcprobe og miste kontakten g ifølge programmet så går psuviften min fra 1700rpm til langt over 6000 i under ett sekund, også volten gjør det og da piper det noe inni granskauen forj*** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå