kikkazz Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Hei. Jeg har litt problemer med mail(); på domeneshop sine servere. Det fungerer fint å sende mail til alle adresser utenom Hotmail. Hva kan grunnen til dette være? noen løsninger? her er i allefall koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function sendconfirmation($email, $brukernavn, $navn, $passord) { $confirmationid = md5($email.$brukernavn.$navn); $subject = "Velkommen som kunde hos meg.no"; $melding = "<h1>Gratulerer</h1> <p>Du har regisrert deg som bruker på meg.no</p> <p><b>Din brukerinfo:</b> <br> <p>Brukernavn: $brukernavn</p> <p>Passord: $passord</p> <br> <p> Vennligst bekreft din email ved å trykke på linken under:</p> <p><a href=\"http://meg.no/confirm.php?user=$brukernavn&id=$confirmationid\"> http://meg.no/confirm.php?user=$bruke...ionid</a> </p> <p> Takk for at du valgte og bruke oss</p> <br> <p> Med vennlig hilsen<br> <a href=\"mailto: [email protected]\">Meg</a>"; $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers .= 'From: Meg<[email protected]> '. "\r\n"; $headers .= 'Reply-To: [email protected]'. "\r\n"; mail($email, $subject, $melding, $headers ); } Endret 11. august 2007 av kikkazz Lenke til kommentar
magikern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 hadde lignende problem med domeneshop for noen år siden (husker ikke om jeg fant en løsning), saken viste seg å væe at hotmail la alt fra den spesifikke siden i spam... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Vet ikke om denne koden virker, men du kan jo se: Php.net -> Mail -> Kommentar #57725 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvis det sendes til alle andre, så sendes det til hotmail også. Sjekk spam-folderen din du. Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Nei den gjør liksom ikke det. Har sjekket flere hotmail adresser og i søppelpost på alle. Den blir liksom ikke sendt dit. Mail() Returnerer true i allefall så vet ikke om det er der problemet ligger? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 har du sjekket noe annet en hotmail? gmail, osv? Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 har du sjekket noe annet en hotmail? gmail, osv? 9260349[/snapback] Ja jeg har sjekket med @gmail.com adresse Pluss at jeg har sendt til en @online.no adresse. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 har du skrevet riktig hotmail adresse? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Funker det med bare dette? mail("[email protected]", "test-melding", "test-melding); Som oftest er det headers som er "ulovlige" og som kanskje Hotmail nekter å "godta"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå