kjetilkl Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 Skjønner ikke hva dere snakker om, Funcom har da ikke tapt noe? Det eneste de har "tapt" er at de får høyere utviklingskostnader samt lengere tid før de kan begynne å få inntjening på spillet, det de har "kjøpt" for dette er tid til å finpusse spillet og endre på ting som ikke var bra nok. - Et slikt spill er totalt avhengig av å appellere til alt fra den mest casuale til den mest hardcore spilleren for å blie en stor suksess. Den eneste måten man kan si at disse penegene er "tapt" på er hvis selskapet ble solgt dagen etter kursnedgangen f.eks, og avgjørelsen er sikkert også tatt i samråd med de tyngste investorene .... Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 launch vil bli veldig avgjørende for hele aoc. er spillet knall på launch vil det høste masse masse bra kritikk og dette vil føre til at mange vil prøve det og begynner å spille. så et fullgodt spill på launch er veldig viktig Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 er ikke så sikker på det er 100% nødvendig. for at spillet skal være en økonomisk suksess, hvor mange spillere skal til da? jeg vet at eve online ikke var bra da det kom, men det er en suksess i dag. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 [klipp]for at spillet skal være en økonomisk suksess, hvor mange spillere skal til da?[klipp] FunCom sa for en tid tilbake (på finansnyheter) at alt under 200000 vil være en skuffelse. Ut ifra dette kan vi anta at dette er en slags "break even". Det fleste suksessfulle MMO'er (utenom WoW) ligger på ca 400000 brukere. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 Det står i alle fall ikke på interessen for spillet, for den er relativt stor (300 000 eller.no som har sendt inn "søknad" til beta?). Age of Conan står/faller på Funcom alene, så de har alle muligheter til å gjøre spillet til en suksess. Lenke til kommentar
Powerbeyond Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 Jeg må nesten le når jeg leser tråden her, jeg har heller blitt overasket om det ikke har blitt utsatt, noen som kan liste MMO's som ikke har blitt utsatt? De fleste blir faktisk det, da snakker vi om spill som wow og warhammer, de ble også utsatt. Jeg tror Funcom kommer til å lage et konge next-gen spill og at de har noen av verdens beste spilldesignere på teamet sitt. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 så absolutt. Skal bli morro å se aoc vs wow david mot goliath, og dere vet hvem som vinner? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 så absolutt. Skal bli morro å se aoc vs wow david mot goliath, og dere vet hvem som vinner? håper faktisk begge vil gjøre det bra, litt sunn konnkuranse kan bare forbedre utviklingen videre kommer til å spille AoC selv Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 så absolutt. Skal bli morro å se aoc vs wow david mot goliath, og dere vet hvem som vinner? håper faktisk begge vil gjøre det bra, litt sunn konnkuranse kan bare forbedre utviklingen videre kommer til å spille AoC selv Håper for all del at wow "overlever" vil ikke at 3999000 unger skal gå over til AoC:p men uansett.. VIST blizzard ikke skulle takle at AoC kommer ut og a wow går til helvette tror jeg ikke det kommer til å forandre noe i spill verden. sier ikke at jeg tror at det kommer til å skje! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 20. november 2007 Rapporter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) så absolutt. Skal bli morro å se aoc vs wow david mot goliath, og dere vet hvem som vinner? håper faktisk begge vil gjøre det bra, litt sunn konnkuranse kan bare forbedre utviklingen videre kommer til å spille AoC selv Håper for all del at wow "overlever" vil ikke at 3999000 unger skal gå over til AoC:p men uansett.. VIST blizzard ikke skulle takle at AoC kommer ut og a wow går til helvette tror jeg ikke det kommer til å forandre noe i spill verden. sier ikke at jeg tror at det kommer til å skje! Hehe WoW overlever alt og 400000 brukere vil ikke slå ut på puls-meter engang for dem. De har jo over 20 ganger så mange brukere. Det eneste vi kan kanskje kan få se mer push på er "siege" greiene (destructable buildings etc.). Vet at sieg'en i WoW's Wrath of the Lich King (expansion 2 til WoW) ikke er det samme som siegen og guild vs guild i AoC. Men siege er fremtiden innen MMO. Og alle vil nok hoppe på den vogna før eller senere. Hvis AoC lykkes med sin vil nok flere utviklere pushe på for å få inn dette i "sin" MMO. Endret 20. november 2007 av maanemann Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 20. november 2007 Rapporter Del Skrevet 20. november 2007 blir spennende å se om det fungerer som noe a la notum towers i anarchy online, Funcom kan lage dette da de har gjort det før, er derfor fortsatt anarchy online har en del spillere, craft system osv..... GRafikken blir ypperlig, så er vel bare gameplay igjen da, det tror jeg de fikser bra Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 22. november 2007 Rapporter Del Skrevet 22. november 2007 Gleder meg sykt, skal selv prøve det pirates of the burning sea greiene også som kommer i januar Lenke til kommentar
akerlian Skrevet 23. november 2007 Rapporter Del Skrevet 23. november 2007 Et dårlig spill er et dårlig spill for alltid, men et utsatt spill er eventuelt bra. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 23. november 2007 Rapporter Del Skrevet 23. november 2007 Et dårlig spill er et dårlig spill for alltid, men et utsatt spill er eventuelt bra. for en teit kommentar, unnskyld meg Lenke til kommentar
akerlian Skrevet 24. november 2007 Rapporter Del Skrevet 24. november 2007 Poenget var at jeg ikke bryr meg så lenge resulatet er bra, samme om det blir forflyttet et par måneder +/- enn at de slipper det ut fortidlig ( Eks, Hellgate: London som manglet(mangler) en hel del testing og content.) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Et dårlig spill er et dårlig spill for alltid, men et utsatt spill er eventuelt bra. for en teit kommentar, unnskyld meg Synes det var ganske bra sagt, siden det er veldig sant det han sier. Hvis det først blir utgitt og gir et dårlig førsteinntrykk er det ikke mulig å rette opp dette. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Anarchy Online, var en helvetes dårlig release. men mange som fremmdeles spiller det. Et spill er ikke alltid dårlig selv om det ikke er supert ved release. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Poenget er vel ikke at det for alltid blir dårlig, men hvis det er dårlig når det kommer ut vil det stoppe mange fra å starte med det. Hvor mange tror du gidder å gi det en ny sjanse 6 mnd etter release når det har blitt bedre? Da er det glemt. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Poenget er vel ikke at det for alltid blir dårlig, men hvis det er dårlig når det kommer ut vil det stoppe mange fra å starte med det. Hvor mange tror du gidder å gi det en ny sjanse 6 mnd etter release når det har blitt bedre? Da er det glemt. Om det er ræva i et halvt år er det en sak, men folk kommer og går til spill hele tiden. Hvor mange har ikke sluttet wow, for så å komme tillbake. Du har rett i at om det er horribelt ved release har utviklerene en stor utfordring. Jeg er også enig i at de burde utsatt det, som de gjorde, om spillet ikke hadde den standaren de har lovt. Allikevel vil jeg ikke si at et spill som har en dårlig release, ikke kan komme seg på bena igjenn. Når ryktene går om at det begynner å gå bedre vil folk komme tillbake, jeg nevner bare AO igjenn Endret 25. november 2007 av Christeven Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Grunnen til at folk har gått tilbake til WoW er jo at de savner spillet. Man savner ikke noe man ikke liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå