rvenes Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har før satt opp ein exchange server 2003 på windows 2k3 sbs server. Den hadde pop3 connector, så eg tenkte at 2007 versjonen også måtte ha det, men der trur eg at eg tok feil Har den ikkje pop 3 connector? Eg har eige domene, og kan vel da forwarde mx recorden til min server. Problemet her er at eg har eit online adsl abb, og der skifter ip'n litt ofte. Eg har satt opp ein dyndns adresse, med automatisk oppdatering i routern, den har aldri feila nå lenge routern har tatt seg av oppdateringa. Har domenet mitt av surftown.dk. kan eg eventuelt sette opp både at surftown.dk skal sende mailen til min exchange server og ei gmail adresse f.eks? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Ok, har forwarda mailen, og får sendt og motatt mailer mellom mitt domene og gmail kontoen, men får ikkje sendt til test kontoen eg har av start.no Har også ein feil, og det er at adressa som den blir sendt med er navn@mittdomene.local i stade for .org Det kan være derfor start.no ikkje vil motta eposten fra meg! Viktigste er nå at mailer kjem inn igjen etter omlegginga! Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er vel bare legge til [email protected] på smtp-alias i exchange manager og så teste om start.no vill motta mailene. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 eh, mail'n min sendes ikkje lengre heim til meg, det går jo ikkje, når ip'n på telenor linja mi skiftes så blir det fuckup's. Trenger nå pop3 connector / smtp connector slik at exchangen laster ned eposten fra surftown.dk mailservern. Finnes dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå