Gå til innhold

Innstallere programvare på en sekundær disk.

Xeax

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en person som formaterer dataen min ganske ofte, men jeg har også forferdelig mye programvare innstallert... Og etter jeg formaterer er det noe slit å innstallere alt på nytt, og når jeg virkelig trenger programmet, så finner jeg ut at jeg har glemt å innstallere det. Og alt dette er så forferdelig stress, og jeg har lyst på en løsning.

Så. finnes det en måte hvor jeg kan innstallere programmer på en annen partisjon/disk, og alikavel bruke programmene etter formatering av Windowsdisken?

jeg har delt opp primærdisken inn i 3 partisjoner:

1: C: = 50,6 gb totalt

2: XP = 18,1 gb totalt

3: Data = 42,9 gb totalt

Totalt (skal være) = 120gb

jeg har også 2 andre harddisker:

D: = 120gb

H: = 500gb (flyttbar)

---

Finnes det noen metoder for å kunne f.eks innstallere Windows på C:, og programmer på f.eks "Data" disken?

Noe programvare som du kan innstallere som henter alle nødvendige filer og informasjon fra valgt disk eller no? (jeg KAN strekke meg til at jeg må innstallere det ene programmet på nytt hver gang jeg formaterer :p )

Forslag/Løsning anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fins vel ikke noen applikasjon som gjør det du er ute etter.

Komplett migrasjon av programmer .

C: (windows) har settings under userdata for programmene du har installert , samt muligens også shared files DLL's osv .

I tillegg har du nøkler i registeret til windows.

Alt dette forsvinner ved nyinstallasjon på C:

Det lureste er å ta image av C: når du har installasjonen satt opp med en slags for deg basic installasjon - bruk så et egnet image/backup program (acronis f.eks) .

Du kan også ta backup/restore av windows registeret med msbackup ved å bruke backup systemstate .

Ellers får du bare "begrense" formatteringen en smule da ;)

Jobb PC'n min (laptop) har samme XP installasjon som da jeg fikk den - fra Aug.2004 og funker kjempe. Brukt Registry Mechanic og ccleaner på den noen ganger da.Men det er ingen feil/bug i installasjonen. Så hvorfor man skal formattere/reinstallere 2'hver måned som noen gjør er helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...