Abnegation Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Åjaha?Hvis psykologen kan gjøre så jeg ikke får rynker, så ringer jeg ham/henne mer en gjerne. Ellers har jeg absolutt ingen behov for å snakke med denslags mennesker. Denne setningen er veldig selvmotsigende fra de andre tingene du har sagt: Alderdom, og alle tegn på den er frastøtende.Når jeg ser eldre mennesker grøsser jeg. Jeg har også problemer med å gi klemmer til besteforeldre, fordi jeg rett og slett finner eldre mennesker frastøtende, og ekle. Jeg er for det meste uttrykksløs fra før, så det blir ikke store forskjellen. jeg tør omtrent ikke røre på fjeset, i frykt for at jeg skal få rynker. Når jeg spiser, prøver jeg å unngå mat som må tygges for mye. noe som bare kan dyttes inn, og tygges forsiktig er det ideelle. Ut i fra det jeg kan lese her så virker det som om du er temmelig sjuk i hodet og lider av tvangstanker. Problemet ditt ligger kanskje dypere enn du selv forstår, så derfor er en psykolog en hendig hjelp på veien til helbredelse. Lykke til Endret 15. august 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Regner med at slik irrasjonell frykt både er billigere og mer hendig å bli kvitt med en gang. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Gammel er du? Du virker så bitter.. 9284109[/snapback] Er 17, og absolutt ikke bitter bare bekymret. QUOTE(VonOs @ 15/08-2007 : 01:49) Åjaha? Hvis psykologen kan gjøre så jeg ikke får rynker, så ringer jeg ham/henne mer en gjerne. Ellers har jeg absolutt ingen behov for å snakke med denslags mennesker. Denne setningen er veldig selvmotsigende fra de andre tingene du har sagt: QUOTE(VonOs @ 12/08-2007 : 17:29) Alderdom, og alle tegn på den er frastøtende. Når jeg ser eldre mennesker grøsser jeg. Jeg har også problemer med å gi klemmer til besteforeldre, fordi jeg rett og slett finner eldre mennesker frastøtende, og ekle. QUOTE(VonOs @ 14/08-2007 : 01:48) Jeg er for det meste uttrykksløs fra før, så det blir ikke store forskjellen. jeg tør omtrent ikke røre på fjeset, i frykt for at jeg skal få rynker. Når jeg spiser, prøver jeg å unngå mat som må tygges for mye. noe som bare kan dyttes inn, og tygges forsiktig er det ideelle. Ut i fra det jeg kan lese her så virker det som om du er temmelig sjuk i hodet og lider av tvangstanker. Problemet ditt ligger kanskje dypere enn du selv forstår, så derfor er en psykolog en hendig hjelp på veien til helbredelse. Lykke til Jeg ønsker å snakke med helsepersonell med eksamen i medisin, ikke en psykolog som rett og slett er en kvakksalver. hmm, jeg kan ikke skjønne at mitt ønske om å beholde mitt vakre ytre, er tvangstanker? når du nevner det blir jeg jo forsåvidt litt bekymret. Kanskje du kan slenge frem litt fakta om denslags lidelser. Virker jo som du har peiling på det. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Regner med at slik irrasjonell frykt både er billigere og mer hendig å bli kvitt med en gang. 9286536[/snapback] Hvordan skal det la seg gjøre, mener du? Endret 19. august 2007 av VonOs Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg ønsker å snakke med helsepersonell med eksamen i medisin, ikke en psykolog som rett og slett er en kvakksalver. Så ta kontakt med en da. This should get you started. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 når du nevner det blir jeg jo forsåvidt litt bekymret. Kanskje du kan slenge frem litt fakta om denslags lidelser. Virker jo som du har peiling på det. 9318339[/snapback] Nåja, jeg tok aldri noen doktorgrad i faget, men jeg studerte da denne lidelsen i et semester. Tvangs tankene og -lidelsene du nevner nå er mye mer utbredt enn det man først skulle anta. Det er hele 15 % av norges befolkning som antas å falle innenfor denne beskrivelsen. Men det er derimot kun 3 % som får den endelige diagnosen som OCD. Dette kommer først og fremst av at de rammede vil innrømme det fordi de er redd for å bli uglesett, - de velger heller å leve i ensomhet med sin sykdom. Tvangstanker som dette finner man i alle grader: Alt fra innbilninger om at man aldri blir rein på hendene og må vaske seg om og om igjen, til de mer alvorlige tilfellene som det vi nå er vitne til. Det at du faktisk ikke tør å være i kontakt med eldre mennesker, bare fordi du tror det skal "smittes" sier litt om hvor lenge dette har fått utviklet seg. Du har tydeligvis kommet over det første steget, du har innrømmet ovenfor deg selv at du har et problem! Men det er ofte det andre trinnet som det vil ta lengst tid å erkjenne ovenfor seg selv at man virkelig trenger, nemmelig det at man trenger HJELP. ---- Kan du ikke forresten slenge opp et bilde her i tråden? Så vi kan få se om du i det hele tatt behøver å ta vare på utseendet. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) 12345678910111213141516 Endret 9. april 2009 av VonOs Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nåja, dersom du selv ikke føler du har noe problem burde det ikke føre til særlige komplikasjoner. I bunn og grunn er jo det viktigste at man trives med seg selv. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ja, og jeg vil trives særdeles godt med meg selv, dersom utseendet mitt ikke kommer til å forfalle. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Da burde du holde deg unna røyking og for mye steking i sola. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Da burde du holde deg unna røyking og for mye steking i sola. 9319120[/snapback] Jepp, klar over det. Jeg rører også minimalt på fjeset. Har allerede begynt å behandle med div. antiage-kremer. Bedre å være føre var! Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg tror det ikke er så lurt å starte med antirynke/age kremer tidlig, for det kan faktisk gjøre at huden din blir "eldre" raskere. Men dette er ting jeg bare har hørt. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg tror det ikke er så lurt å starte med antirynke/age kremer tidlig, for det kan faktisk gjøre at huden din blir "eldre" raskere. Men dette er ting jeg bare har hørt. 9321701[/snapback] iiiik, dette hørtes skummelt ut. virker som om det ikke er noe som virker jo! Jeg blir så frustrert, at jeg snart ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvis du er redd for å få rynker som 17-åring har du problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå