Gå til innhold

Trådløs nettverk på Xbox360

iStephano

Anbefalte innlegg

Halloen, jeg tenker og skaffe meg den trådløse nettverks adapteren til xbox360. Men jeg trenger og en god router til dette. Siden jeg ikke har det. Kan dere anbefale meg en billig men bra router pluss hvor jeg finner den trådløse adapteren til X360 billigst på nettet eller i en butikk? Må legge meg flat her for jeg kan så veldig lite om nettverk.. Så lenge den funker bra til xboxen er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen, jeg tenker og skaffe meg den trådløse nettverks adapteren til xbox360. Men jeg trenger og en god router til dette. Siden jeg ikke har det. Kan dere anbefale meg en billig men bra router pluss hvor jeg finner den trådløse adapteren til X360 billigst på nettet eller i en butikk? Må legge meg flat her for jeg kan så veldig lite om nettverk.. Så lenge den funker bra til xboxen er jeg fornøyd :)

9254222[/snapback]

[/quote

Den trådløse adapteren er det bare å søke på i hw`s prisguide.

Angående ruter så tror jeg nesten hvilken somhelst går.

Jeg kobla min opp til live igjennom huseierens eldgammle 3Com ruter.

Hvis du kan komme på internet med pc`en trådløst igjennom ruteren, så tror jeg 360`en kommer til å virke fint

Lenke til kommentar

360-adapteren støtter til info alle standardene utenom den nye ".n" standarden! Microsoft anbefaler uansett att du setter opp nett i ".a" standarden da ".g" kan bli forstyrret av håndkontrollerenes frekvenser eller noe.. og ".b" er helt klart uaktuelt da denne er über-treg... Jeg har på tross av microsofts anbefalinger benyttet meg av ".g" standarden, og dette funker forholdsvis greit.. med unntak av transcoding av filmer i xvidformat.. holder meg av den grunn til WMV som er .. greit .. nok ..

Lenke til kommentar

hehe godt svar. Skal huske på det, si meg, er alle routere trådløse? Jeg er helt ny i dette så infomer meg så mye dere kan ;) I såfall kjøper jeg en grei en. Dere kan få lov til og anbefale en.. 3Com har jeg dårlig erfaring med.. Med nettverkskort.. Hadde to som faktisk gikk opp i røyk..

Lenke til kommentar

Eg bruker en D-Link Airplus G 54MBps.. funker ålreit.. Og merk.. Alle routere er IKKE trådløse.. finnes en masse routere med mengder av tråder! Router er et begrep fra de trådfulle dager i forrige århundre.. Men en grei regel er .. har den antenne, er den sannsynligvis trådløs.

Lenke til kommentar

Takk for svar, da har jeg kjøpt meg en trådløs router pluss xbox360 adapteren. Funker supert, har aldri hatt trådløsnett før. Å kan ikke skjønne hvorfor. Dette er DIGG!

Men si meg, jeg kjøpte DENNE Er det noen spesielle innstillinger jeg burde gjøre for at den skal fungere optimalt med xboxlive eller holder det med og ha på standar instillingene? Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Bare sørg for at du krypterer nettverket ditt slik at ikke hvem som helst kan bruke internetttilgangen din. WEP/WAP key skulle holde lenge. Dette har 360'en enkel støtte for også.

Kan også låse routeren til MAC adressen til 360'en, men dette er i 99% av tilfellene unødvendig siden den som eventuelt går inn for å misbruke det trådløse nettverket ditt kommer rundt alle sikkerhetsrutinene dine uansett.

Lenke til kommentar

Bare for å si det: Jeg brukte før en eldgammel ruter for b-standarden som gikk brukbart, men etter at jeg byttet til d-link DIR655 har ingenting stoppet meg..¨

Jeg gidder ikke å kryptere nettet mitt siden jeg ser det som kos at andre benytter min bredbåndslinje skikkelig. Selv om det er bare 3 nett i nærheten og alle er krypterte..

Etter at jeg byttet ruter har jeg opplevd mindre problemer og stabilt nett så det holder..

Dette var min mening om saken.

Synd at det ikke er N-støtte i den USB-saken for det er det rutern min er..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...