Gå til innhold

Spørsmål til kristne om dyr


Anbefalte innlegg

Dere kristne mener jo at alle dyr er underlagt mennesene fordi det står i Bibelen, og at vi derfor kan slakte dem ned som vi vil. Men sett at vi mennesker ble konfrontert med en overmenneskelig sivilisasjon fra Pleiadene. Ville dere fortsatt mene at det var vår rett til å drepe og spise dem, eller ville dere innsett at siden de er smartere enn oss, er det deres rett å behandle oss som vi behandler mindre smarte dyr enn oss selv? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere kristne mener jo at alle dyr er underlagt mennesene fordi det står i Bibelen, og at vi derfor kan slakte dem ned som vi vil. Men sett at vi  mennesker ble konfrontert med en overmenneskelig sivilisasjon fra Pleiadene. Ville dere fortsatt mene at det var vår rett til å drepe og spise dem, eller ville dere innsett at siden de er smartere enn oss, er det deres rett å behandle oss som vi behandler mindre smarte dyr enn oss selv? Og hvorfor?

9253982[/snapback]

Ehm... Kristne tror ikke det finnes noe liv på andre planeter enn Jorda.

Lenke til kommentar
Dere kristne mener jo at alle dyr er underlagt mennesene fordi det står i Bibelen, og at vi derfor kan slakte dem ned som vi vil. Men sett at vi  mennesker ble konfrontert med en overmenneskelig sivilisasjon fra Pleiadene. Ville dere fortsatt mene at det var vår rett til å drepe og spise dem, eller ville dere innsett at siden de er smartere enn oss, er det deres rett å behandle oss som vi behandler mindre smarte dyr enn oss selv? Og hvorfor?

9253982[/snapback]

Ehm... Kristne tror ikke det finnes noe liv på andre planeter enn Jorda.

9259866[/snapback]

 

Ikke skjær alle over én kam! Mange tror det. Og spørsmålet mitt er naturligvis rettet til de som i det minste tror dette er mulig.

Lenke til kommentar
Synes det var et rart spm. Jeg er ikke kristen, men jeg tror det er veldig liten sjangse for at det finnes intelliget liv pa andre planeter, som har tenkt a komme innom oss, ever. Sa tror ikke det blir et problem.

9260082[/snapback]

 

Rart spørsmål? Hahaha, sjansen for liv på andre planeter er mindre enn sjansen for Gud eller? Vet du hvor mange planeter, solsystemer, galakser og galaksehoper det eksisterer i universet?

Lenke til kommentar

Poenget er at man ikke kan regne med at det ikke finnes liv på andre planeter i dag. Vi lever ikke i middelalderen lenger. Så kristne bør kunne svare på spørsmålet, og ikke vri seg unna med unnskyldninger som "det er en uvesentlig problemstilling, for jeg tror ikke på liv på andre planeter".

Lenke til kommentar
Poenget er at man ikke kan regne med at det ikke finnes liv på andre planeter i dag. Vi lever ikke i middelalderen lenger. Så kristne bør kunne svare på spørsmålet, og ikke vri seg unna med unnskyldninger som "det er en uvesentlig problemstilling, for jeg tror ikke på liv på andre planeter".

1. Mosebok 1.26:

"Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.»"

Mennesket skulle altså kun herske over dyrene på jorden, ikke de som kommer fra eller bor på andre planeter.

Lenke til kommentar
Jeg tolket spørsmålet som: Kan ikke skapninger med høyere intelegens enn oss bare slakte oss ned? Siden vi kan gjøre det med dyrene på jorden.

Jeg kan ikke se at Bibelen sier noe om at vi kan slakte dyr fordi de har lavere intelligens, den sier kun at mennesket skal herske over dyrene på jorden. Jeg kan heller ikke se at Bibelen utelukker at det kan være andre planeter med liv.

 

Hva som skjer om sultne aliens kommer hit er altså et helt åpent spørsmål som jeg ikke kan se at de kristne kan finne noen råd rundt i Bibelen. Å spesielt henge ut de kristne rundt denne problematikken kan jeg derfor ikke se noen grunn til.

Lenke til kommentar
Jeg tolket spørsmålet som: Kan ikke skapninger med høyere intelegens enn oss bare slakte oss ned? Siden vi kan gjøre det med dyrene på jorden.

Jeg kan ikke se at Bibelen sier noe om at vi kan slakte dyr fordi de har lavere intelligens, den sier kun at mennesket skal herske over dyrene på jorden. Jeg kan heller ikke se at Bibelen utelukker at det kan være andre planeter med liv.

 

Hva som skjer om sultne aliens kommer hit er altså et helt åpent spørsmål som jeg ikke kan se at de kristne kan finne noen råd rundt i Bibelen. Å spesielt henge ut de kristne rundt denne problematikken kan jeg derfor ikke se noen grunn til.

9260771[/snapback]

Men det var da veldig. Jeg sier da ingenting RUNDT dette spørsmålet, jeg bare hyggelig poengterte at folk så ut til og misforstå trådstarters spørsmål. Du må gjerne sitere meg der jeg henger ut kristne på noen som helst måte.
Lenke til kommentar
Men det var da veldig. Jeg sier da ingenting RUNDT dette spørsmålet, jeg bare hyggelig poengterte at folk så ut til og misforstå trådstarters spørsmål. Du må gjerne sitere meg der jeg henger ut kristne på noen som helst måte.

Siden tråden handler om de kristnes forhold til spørsmålet regner jeg med at din kommentar også gjaldt de kristne. Både du og trådstarter legger i så fall inn gale premisser.

 

For å gjenta meg selv så sier Bibelen ingenting som kan brukes rundt problemstillingen.

Lenke til kommentar
Ehm... Kristne tror ikke det finnes noe liv på andre planeter enn Jorda.

Nei, de tror vel de er unike, men om man kun holder seg til Bibelen så kan jeg ikke se noe der som skulle utelukke liv på andre planeter.

9260434[/snapback]

Jeg mener 100% sikkert at det står i bibelen et stad av vi er de eneste og skapt i Guds bilde osv. Men for alt vi vet, kan det godt hende vi bare er en prototyp. :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...