Gå til innhold

Defekt Steel Sound 5H v2, retur?


Scotty

Anbefalte innlegg

Hei, mitt Steel Sound 5H v2 har begynt å oppføre seg merkelig i det siste.

Når jeg vrir på hodet innimellom så kutter lyden ut i høyre øretelefon, det samme

gjelder hvis jeg drar mic'en ut og inn. Det virker hovedsaklig ut som at det er

noe som ikke helt sitter ordentlig skrudd i headsettet lenger, som at det er dårlig

kontakt på en ledning.

 

Bestilte da dette headsettet hos PSData 03/01/07, og antar da er det fortsatt går under garanti og reklamasjonsrett?

 

 

 

Ser på siden til PSData her, og det står følgende:

9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Oppdages det eventuelle mangler eller mulige feil ved et produkt, skal kjøperen

straks lese og gå igjennom informasjonen på vår supportside på internett, og innen

rimelig tid etter at mangelen burde vært oppdaget, rapportere mangelen til PS Data

hvis eget forsøk på å finne løsning på problemet ikke vinner frem.

 

Reklamasjon dekker ikke problemer som oppstår på grunn av normal slitasje, feil

oppsett av software eller feil begått av kunden under inngrep i utstyret. Husk at

enkelte produkter har egne returordninger i Norge.

 

 

10. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter

forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller

fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 9.

 

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år.

Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien

dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre

påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold.

 

Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis normale levetid er kortere

enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle

tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet. Tap av data

ved f. eks. harddisk-krasj dekkes ikke av garantien. Ved garantireklamasjon må det

påstått defekte produktet returneres til PS Data med komplette manualer og original

emballasje, hvis ikke annet er avtalt. (Se også "returinformasjon")

 

Så det skal gå greit å bare sende mail til PSData og sende inn/evt få nytt tilsendt?

 

Scott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg voldsomt mye greie på slikt, men som det står:

 

Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold.

 

Om du ikke har brukt hodesettet til noe det ikke bør brukes til og det ser noenlunde pent ut, skal det være grei skuring å få et nytt sett, det er en temmelig normal feil på mange hodetelefoner og MP3-spillere (har hatt erfaring med at belastningsskader på sistnevnte ikke har vært noe problem å bytte inn før).

(Feilen er ganske lett å fikse med en loddebolt om du kan skru opp settet og det ikke er alt for komplisert innvendig, men da ryker nok garantien.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...