Scotty Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei, mitt Steel Sound 5H v2 har begynt å oppføre seg merkelig i det siste. Når jeg vrir på hodet innimellom så kutter lyden ut i høyre øretelefon, det samme gjelder hvis jeg drar mic'en ut og inn. Det virker hovedsaklig ut som at det er noe som ikke helt sitter ordentlig skrudd i headsettet lenger, som at det er dårlig kontakt på en ledning. Bestilte da dette headsettet hos PSData 03/01/07, og antar da er det fortsatt går under garanti og reklamasjonsrett? Ser på siden til PSData her, og det står følgende: 9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon) Oppdages det eventuelle mangler eller mulige feil ved et produkt, skal kjøperen straks lese og gå igjennom informasjonen på vår supportside på internett, og innen rimelig tid etter at mangelen burde vært oppdaget, rapportere mangelen til PS Data hvis eget forsøk på å finne løsning på problemet ikke vinner frem. Reklamasjon dekker ikke problemer som oppstår på grunn av normal slitasje, feil oppsett av software eller feil begått av kunden under inngrep i utstyret. Husk at enkelte produkter har egne returordninger i Norge. 10. Garanti Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 9. Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet. Tap av data ved f. eks. harddisk-krasj dekkes ikke av garantien. Ved garantireklamasjon må det påstått defekte produktet returneres til PS Data med komplette manualer og original emballasje, hvis ikke annet er avtalt. (Se også "returinformasjon") Så det skal gå greit å bare sende mail til PSData og sende inn/evt få nytt tilsendt? Scott. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nå har ikke jeg voldsomt mye greie på slikt, men som det står: Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Om du ikke har brukt hodesettet til noe det ikke bør brukes til og det ser noenlunde pent ut, skal det være grei skuring å få et nytt sett, det er en temmelig normal feil på mange hodetelefoner og MP3-spillere (har hatt erfaring med at belastningsskader på sistnevnte ikke har vært noe problem å bytte inn før). (Feilen er ganske lett å fikse med en loddebolt om du kan skru opp settet og det ikke er alt for komplisert innvendig, men da ryker nok garantien.) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Er brukt veldig normalt, ikke uforsvarlig på noen måte. Ringer antagligvis på mandag.. ville bare være sikker Litt pussig at jeg betalte 476kr når jeg kjøpte og 595kr nå, selv om det ikke har med topic å gjøre Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kikket litt på noe relatert til garanti på hodetelefoner, mange produsenter skriver i garantivilkårene at normal bruk ikke dekkes av garantien, men jeg tror PSData skal være ganske greie like vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå