Gå til innhold

Hvilken lcd?

Ulven

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe lcd skjerm. Vurderer desse to:

Acer ET.712 TFT TCO 99 1280x1024 DVI ANAlOG Speakers 4000,- Vsdata

Hyundai Q17S 17" TFT LCD TCO99 USB DVI Speakers 4595.- psdata

Desse er begge under 5000 og ser rimelig greie ut lr? noen som har erfaringer og som kan hjelpe meg i å finne en bra skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en lcd med dvi, ellers kan du etter min mening like godt kjøpe en større crt. lcd uten dvi ser blass og uskarp ut sammenliknet med dvi. Skal det være, så skal det være. Jeg ville mye heller sittet med en 21" crt enn å bruke vga på min 191T. DVI derimot, er overlegent.

Lenke til kommentar

Måtte dobbeltsjekke med min bedre halvdel her, og hun sier Hyundai'en, mens jeg selv kanskje heller litt mer over til Acer'en.

Eneste forskjellen stort sett er at Hyundai'en har USB. Hyundai'en har innsynsvinkel på 150 grader, mens Acer'en har 160, og koster 500,- mindre.

Usj, dette var vanskelig...... :roll:

Lenke til kommentar

svortevik: Joda den samsungen er veldig bra! En jeg kjenner kjøpte en sånn fra itbutikken i jula. Knallskjerm! Men det følger ikke med noen DVI-kabel. Derimot har itbutikken ganske billige DVI-kabler: 150kr.

Det er forsåvidt INGEN forskjell på DVI-kablenes signalkvalitet, da signalene er digitale, og dermed ikke forringes av motstand, normale magnetfelter, mobiltelefoner osv. Det er jo tross alt de samme ettallene og nullene som kommer frem på andre siden av kabelen selv om signalstyrken er noe forstyrret. Det er jo hovedfordelen med digital overføring vs analog. Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg regner med at signalene er ECC-beskyttet også. Dvs. at om det er 1 bit feil en plass, så er det "kryssede" kontrollsignaler som fanger dette opp og retter opp den ene bit'en. Som sagt, jeg er ikke helt sikker på dette, da det også kan være at bit-feil er så skjeldene at det ikke er noen vits i å ha slik ECC-beskyttelse.

Lenke til kommentar
svortevik: Joda den samsungen er veldig bra! En jeg kjenner kjøpte en sånn fra itbutikken i jula. Knallskjerm! Men det følger ikke med noen DVI-kabel. Derimot har itbutikken ganske billige DVI-kabler: 150kr.

Det er forsåvidt INGEN forskjell på DVI-kablenes signalkvalitet, da signalene er digitale, og dermed ikke forringes av motstand, normale magnetfelter, mobiltelefoner osv. Det er jo tross alt de samme ettallene og nullene som kommer frem på andre siden av kabelen selv om signalstyrken er noe forstyrret. Det er jo hovedfordelen med digital overføring vs analog. Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg regner med at signalene er ECC-beskyttet også. Dvs. at om det er 1 bit feil en plass, så er det "kryssede" kontrollsignaler som fanger dette opp og retter opp den ene bit'en. Som sagt, jeg er ikke helt sikker på dette, da det også kan være at bit-feil er så skjeldene at det ikke er noen vits i å ha slik ECC-beskyttelse.

Da beklager jeg, trodde bestemt at der var bedre kvalitet på de dyrere kablene, mener å ha lest det ett sted. Uansett, det FØLGER med kabel på samsung 172t skjermen.

Utklipp fra mail fra itbutikken:

Leveres denne skjermen med dvi kabel ifra dere? Vil bare forsikkre meg om at en så dyr skjerm faktisk leveres med den kabelen som er annbefalt å bruke.

Hei

Ja, dvi kabelen leveres med

Var fortsatt usikker etter å ha lest en del innlegg herfra om at de ikke fikk med dvi kabel, så sendte en ny mail til de for å være sikker.

Lurer på om du har en dato for leveranse av denne skjermen? Er en stund siden jeg bestillte den nå så er litt utolmodig. Hvilken dvi kabel er det som følger med?

Hei

Skjermen er ventet på lager 23-1-03

Det er en høykvalitets dvi kabel med skjermen. Den er ca 2 meter

Dette må da være svar nok på at det følger med kabel, kommer skjermen til meg nå uten dvi kabel begynner jeg virkelig å lure på itbutikken.

Gi beskjed hva du velger av skjerm da og en liten tilbakemelding på hvordan den er i bruk når du mottar den.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for acer skjermen, den har det meste.(-design kanskje). Denne har Responstid: 20ms. Og har vel elles top spec. og er vel egentleg forholdsvis rimelig. Va tenkt å bruke den i lag med msi 4200 dvi. Satser på å få bra bilde. Er sjølv usikker på om den leeres med kabler men skal få klarhet i det i løpet av onsdagen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg regner med at signalene er ECC-beskyttet også. Dvs. at om det er 1 bit feil en plass, så er det "kryssede" kontrollsignaler som fanger dette opp og retter opp den ene bit'en. Som sagt, jeg er ikke helt sikker på dette, da det også kan være at bit-feil er så skjeldene at det ikke er noen vits i å ha slik ECC-beskyttelse.

Er det CRC (cyclic redundancy checks ) du mener??

Lenke til kommentar

Jeg sendte samme forespørsel til VSData ang. DVI og analoge kabler, og her er svaret:

"Hei

Skjermene blir normalt levert uten DVI kabel. Untaket er samsung. Det er

ofte bare tilfeildigheter som gjør at vi merker at kabler følger med da

dette ofte ikke blir opplyst av produsendt.

Med vennlig hilsen

Salgsavdelingen

VS Data"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...