Gå til innhold

Fel Guard i level 50?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig ikke, x/4x/16 gir deg 10% crit fra talenter, 20% bonus + instantnuke.

Ellers er ikke felguard på 50 noe særlig lurt, den har få abilities og tåler lite. Affliction hele veien til 70, spør du meg.

9253741[/snapback]

Ikke enig, jeg gikk over til demon med engang felguarden kom, var riktignok lvl 60 da jeg kunne få den, men angrer ikke. Hjelper bra til på grindinga :D

Har gått over til aff/desto nå som pvp, men har ikke helt vendt meg til det enda.

Lenke til kommentar

Smak og behag, selvfølgelig, men jeg syns å grinde/queste med felguard er både treigt og knotete. Da liker jeg heller å dotte opp en mob, feare den og bevege seg over til en ny mob. Det er enkelte steder man kan trenger en tank, men da gjør voidwalker nytten like bra, og ellers er Outland stappfull av demoner som kan enslaves.

Lenke til kommentar
Ellers er ikke felguard på 50 noe særlig lurt, den har få abilities og tåler lite. Affliction hele veien til 70, spør du meg.

Den tåler ikke mye på lvl 70 heller, så affliction er absolutt veien å gå ja. Har spilt lock siden spillet kom ut, og jeg går alltid tilbake til affliction.

Moro å kunne sjonglere en 5/6/7 mobs mens man draintanker de til døde. Får Felguarden mer enn 1 mob på seg så sliter den.

Lenke til kommentar

Da har du ikke spillt lock så veldig godt.... har da sett en kamerat grinde 6 mobs om gangen med Felguarden sin, alt han gjør er å gi den liv nå og da innimellom alle DoT'sa han slenger på. Helt uten problemer. Healer du den derimot ikke så sliter den selvsagt.

Lenke til kommentar

Ok, jeg tar deg på ordet og ofrer en soulshard. Jeg logger nå inn på warlocken min (med felguard, egentlig beregnet for pvp) og skal finne 6 mobs som den kan knerte med "litt liv nå og da innimellom".

1 minutt senere, jeg aggroet 6 dragonmaw wranglers med felguarden, hp-en til felguarden suste ned i en forrykende fei, jeg funnelet som en helt, felguarden døde, og jeg fikk 6 sinte øksemenn på meg. Jeg ligger nå død et lite stykke unna. Helt uten problemer.

48 dager /played på warlocken, forresten, så jeg er ikke en FotM-fyr.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Da har du ikke spillt lock så veldig godt.... har da sett en kamerat grinde 6 mobs om gangen med Felguarden sin, alt han gjør er å gi den liv nå og da innimellom alle DoT'sa han slenger på. Helt uten problemer. Healer du den derimot ikke så sliter den selvsagt.

9256088[/snapback]

Så når jeg drar opp en Felguard, spaserer et par meter ut av Shattrath og lar den aggroe 2 lvl 63 mobs, og den omtrent får dritten banket ut av seg på no time... da har jeg altså ikke spilt lock så veldig godt? Hmmm, interessant... :roll:

Å nei du, Felguard var overpowered så det holdt da den ble introdusert. Siden den gang har den blitt nerfet til helvete. Greit, den gjør skade, men tåler ikke en dritt, ergo er den ubrukelig. Den er også ALTFOR enkel å cc'e i PvP, så der mister den også sin nytte mot folk som vet hva de driver med.

Dessuten, joda, jeg kan heale den. Men personlig foretrekker jeg å bli fortest mulig med en fight, ikke å måtte stå å bruke health funnel i halve fighten.

Bottom line, affliction er så mye bedre på stort sett alle områder enn demonology at det ikke er noe å diskutere en gang. :yes:

Lenke til kommentar

Enten man liker det eller ei så er affliction overlegent som levlebuild. De syntes felguard er bedre vet som regel ikke hvordan man skal "sjonglere" 3-4+ mobs om gangen.

Dette er ikke hva jeg syntes, affliction er rett og slett kjappere om du gjør det rett ;)

Lenke til kommentar
48 dager /played på warlocken, forresten, så jeg er ikke en FotM-fyr.

9256218[/snapback]

Ikke i mine øyne, du rerollet/rullet lock langt ute i retail og sverger til affliction til døden. Blir ikke mye mer fotm enn det spør du meg :hm:

----

Det eneste jeg kan si til OP etter å ha levla mine to locks til 70 med både felguard 51->70 og affliction all the way:

Affliction vil utvilsomt gi høyere effekt rent grindemessig enn demonology, men det forutsetter mye mer micromanagement.(dvs, det er mer å holde styr på).

Demonology er bedre allround og mye mer fleksibel enn affliction.

Du kan ikke akkurat sette på en film på skjerm nr. 2 og grinde med ett øye på hver skjerm med affliction med særlig effekt, det kan du derimot med demonology - Det er rett og slett mer avslappende.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Kremt, med demo spec har du omtrent bare Lolguard. Med affliction har man Dark Pact, instant aoe fear, 5 dotter, Nightfall... for ikke å snakke om PvP. Med Lolguard (og da også Soul Link) ute av spill blir man fort veldig dau. Med affliction kan jeg f.eks drain tanke warriors, mens de forgjeves spammer Mortal Strike og griner mens de venter på å dø.

Har stort sett vært affliction siden dag 1, mens jeg lvlet (våren 2005, da warlocks fortsatt var en rimelig hard klasse å få til noe som helst med), og også nå i BC. Har prøvd de fleste builds, og det er ikke tvil om at demo er det desidert kjedeligste og minst fleksible buildet en warlock kan ha.

... og hvis jeg vil slappe av så skrur jeg av dataen og gjør noe annet, skal jeg spille Wow skal det være effektivitet i fokus.

Lenke til kommentar

Kremt, med demo spec har du omtrent bare Lolguard. Med affliction har man Dark Pact, instant aoe fear, 5 dotter, Nightfall...

9259326[/snapback]

Så fleksibilitet er direkte proporsjonalt med antall abilities du har? For et tragisk todimensjonalt syn du har på spillet, ikke rart du rir fotmbølgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...