Gå til innhold

Hvordan konfigurerer man Outlook mot hotmail ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du må endre innstillingene på hotmailen din slik at de tillater POP3-tilgang. For å gjøre dette må du logge inn på hotmail via nettleseren din og gå på innstillingene derfra :)

 

Jeg bruker ikke Hotmail selv så jeg kan ikke forklare det så veldig detaljert, men du får bare se. Hvis du ikke klarer det er det sikkert noen andre som kan hjelpe deg her ;)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet, men som ditlefsen sier så søtter ikke hotmail pop3. Utrolig fattig, men Microsoft er sære på sånt..

 

Løsninga var å bruke hotmailadr som MSN, mens jeg laga meg en ny adresse (i online, men du kan selvfølgelig bruke andre tjeneter) som jeg satta opp i Thunderbird , evt. Outlook i ditt tilfelle..

Lenke til kommentar

Hei igjen ! , takk for alle svar! , Jeg satt å kjeda meg igår, fikk lest noen guider på nettet. Fra starten av valgte jeg hotmail fordi jeg ville bruke msn messinger, det var eneste grunnen til å bruke Hotmail. For det andre så fant jeg ut igår at en "gratis" hotmail konto ikke støtter pop3 , man måtte betale for å ha en pop3 konto!

 

så løsninga mi her ble slik :p

1. Registrere seg på www.gmail.com

2. latened "Thunderbird". Mener selv at det skal være bedre enn Outlook.

3. Aktivere pop3 tilgang fra gmail.com.

4. Sette opp "Thunderbird".

 

Men hva med msn ?

5. Registrere gmail kontoen for msn

6. Flytte over alle kontaktene fra gamle msn til den nye :p

 

En del jobb!! , men det var beste løsninga! mener at gmail har "mye" bedre tjenester enn Hotmail har.

Lenke til kommentar
Man kan også betale for hotmail, husker ikke hvor mye det koster, men da får du mer lagring, ingen reklame og Pop3 mulighet.

(jeg har ikke betalt for hotmail)

9263182[/snapback]

Det er teit å betale for Hotmail når man har en gratis Gmail mener jeg. nok med plass , bedre med tjenester og alt ..

Lenke til kommentar

Eg skifta frå hotmail til gmail. Angrer ikkje eit sekund :)

Gmail er mykje betre etter mi meining!

 

Vart ikkje noko trøbbel med å få til gmail på msn, bare å registrere han :)

Og det er ikkje noko strev med å få alle dei gamle kontaktane inn på den nye. Bare gå inn på msn med den gamle; Kontakter -> lagre direktmeldingskontakter. Vips så har du lagra kontaktane dine på harddisken.

 

Så for å få importert kontakte på den nye adressa igjen går du på samme meny, bare at no velger du Importer direktmeldingskontakter.

 

 

Er skummelt få som veit om denne muligheita her. Er litt kjipt å sjå: Hei! Legg meg til på min nye msn i nicket til folk..

Lenke til kommentar
Eg skifta frå hotmail til gmail. Angrer ikkje eit sekund :)

Gmail er mykje betre etter mi meining!

 

Vart ikkje noko trøbbel med å få til gmail på msn, bare å registrere han :)

Og det er ikkje noko strev med å få alle dei gamle kontaktane inn på den nye. Bare gå inn på msn med den gamle; Kontakter -> lagre direktmeldingskontakter. Vips så har du lagra kontaktane dine på harddisken.

 

Så for å få importert kontakte på den nye adressa igjen går du på samme meny, bare at no velger du Importer direktmeldingskontakter.

 

 

Er skummelt få som veit om denne muligheita her. Er litt kjipt å sjå: Hei! Legg meg til på min nye msn i nicket til folk..

9277898[/snapback]

oi har aldri tenkt på det at man kunne lagre hele pakka , så importere dem over til den nye, så jeg brukte over en time på å legge en og en, lol , God tips til andre som skal skifte over til gmail da :thumbup:

Endret av xox
Lenke til kommentar
vet at jeg er litt sent ute, men det enkleste er jo å sette opp hotmail kontoen i thunderbird med webmail add-on.

9262365[/snapback]

Hei igjen , jeg la til webmail og hotmail plugin , men hva gjør jeg videre?, har prøvd å få hotmail til å virke , men det gjør den ikke =/ , jeg blir spurt om localhost passordet til [email protected] kontoen min. så skriver jeg passordet til hotmailen min, men så dukker samme melding opp igjen og igjen!

 

Jeg har prøvd å søke litt før jeg posta denne , men jeg får aldri nøyaktig svar på hva man gjør rett etter man har installert webmail og hotmail pluggin...

Lenke til kommentar
Det funker da ikke å Bruke gmail i MSN messenger?  :hmm:

Jeg har hvertfall ikke fått det til...

Kommer bare feil brukernavn og/eller passord ting :(

9280331[/snapback]

Så då kan du være snill å forklare meg korleis det er mulig at eg sitter med gmail-konto på msn? ;)

Gjer som Hernil over meg seier, så går det fint :)

Endret av Quote
Lenke til kommentar
hotmail støtter ikke pop3, så du får ikke lastet mailen din inn i outlook.

 

sry mac :)

9256627[/snapback]

 

det stemme rikke helt. hvis du betaler litt kroner til Hotmail får du mulighet til å sjekke hotmailen din med Outlook. i 2004 ble det publisert denne artikkelen på hw.no om dette. denne artikkelen inneholder også relevante linker.

 

her er en forklaring på hvordan du konfigurerer forskjellige utgaver av Windows og Outlook.

 

Det funker da ikke å Bruke gmail i MSN messenger?  :hmm:

Jeg har hvertfall ikke fått det til...

Kommer bare feil brukernavn og/eller passord ting :(

9280331[/snapback]

 

 

det går veldig fint. jeg har et eget domene (ilpostino.no) som jeg bruker på MSN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...