Gå til innhold

Valg av HK + vannkjøling

Anbefalte innlegg

Har sett på 2 hk, men klarer ikke bestemme meg.

Abit IP35 Pro

og

Asus Striker Extreme

Noen som har erfaringer med kortene? Eller noen som har peiling på hvilket som er det beste valget?

Resten av oppsettet finner du HER

Lurte også på om E6600 kan klokkes like langt som E6850.

Har aldri hatt vannkjøling før, og lurte på om det var spesielt vanskelig å sette sammen?

Isåfall, noen som har et bra vannkjølingssett å anbefale? Rundtom 1500kr, men gjerne lavere!

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så også på Thermaltake BigWater 735.

Vil det kjøle nevneverdig mye mer enn Thermaltake Big Typhoon ? Evt. noen som kan lage et komplett oppsett av deler som trengs?

Er det også vanskelig å ta av den eksisterende viften på skjermkortet, og heller benytte vannkjøling også der?

Ser også at det ikke er en egen sub-kategori for "slanger", så hvor finner jeg dem?

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Jeg har big typhoon selv, på en E6320. Den ligger IDLE på 36 og load maks 45. Vil si det er god temperatur. Dette i et rom med 22 grader.

Det er ikke vanskelig og bytte ut orginal vifte på skjermkort. NOen skruer og så bare løfte den av.

Klart vannkjøling kan kjøle bedre og mer, men ikke veldig store forskjeller.

Har du liten erfaring med vannkjøling så er vel ikke det helt rette saken. Men det må jo prøves ut om du skal få erfaring da. Men luft er enklest og greiest.

Lenke til kommentar
Lurte også på om E6600 kan klokkes like langt som E6850.

9253487[/snapback]

E6600 klokker dårligere. Dessuten er den et uvanlig dårlig kjøp for tida. Bedre og raskere prosessorer selges til en lavere pris (E6750).

Angående overklokking så er E6600 alltid B2 stepping, en stepping som klokker dårligere enn den litt nyere B3 og den ennå nyere G0-steppinga.

Kilde: intel

Lenke til kommentar

Tenkte å begynne med kun CPU, og så også heller utvide senere til CPU + skjermkort.

Tror jeg holder meg til viftekjøling da ;)

Noen som vet om XFX kjøleviftene på Ultra kortene er gode, eller får du lett bedre om du kjøper en utenom ?

Tenkte på Zalman VF900-Cu

Bra kjøp, eller vil den ikke kjøle så mye bedre enn standardvifta ?

Lenke til kommentar
Tenkte å begynne med kun CPU, og så også heller utvide senere til CPU + skjermkort.

Tror jeg holder meg til viftekjøling da ;)

Noen som vet om XFX kjøleviftene på Ultra kortene er gode, eller får du lett bedre om du kjøper en utenom ?

Tenkte på Zalman VF900-Cu

Bra kjøp, eller vil den ikke kjøle så mye bedre enn standardvifta ?

9253848[/snapback]

Hvilket skjermkort er det du snakker om?

Den du linker til er veldig god, hadde på 7800gt før. Men om du skal ha deg nytt skjermkort er jo 8800gts/gtx og anbefalle. Har førstnevnte og angrer ikke et sekund. Orginal viftene på de er veldig gode og kjøler bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...