WheelMan Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei Lurer på om hvordan det blir med P5N-E SLi og Q6600?, har hørt 680i har problemer med "FSB wall", er det sånn på 650 også?, PCen skal brukes til (heftig?) overklokking. Den skal også mates med D9GMH RAM Håper på fiine svar Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Har det HKet og den CPUen. Tester på 1482FSB og 3.33GHz nå. Virker stabilt. Når du møter den FSB-veggen som du nevner er det bare og stille opp NB-volten. Er nok flere vegger, men du har mulighet for å justere opp NB-volt til 1.7 og VCore til 1.6 + 100mv. (=1.7V), noe som burde holde til de fleste. En plass blir det nok stopp, men så lenge du kjører med 9xmulti skal det nok gå greit. Eller, det spørs hvor langt du har tenkt og klokke? NB!: Kjøleren på NB er ikke akkurat noen konge. Har nettopp hatt AS5 under standardkjøleren på HK for å få det til å dure på 1.563V. Stock er 1.2. RAMen trenger ikke å være den beste, siden du har mulighet for å kjøre Unlinked modus, hvor du kan sette FSB og RAM-frekvens hver for seg. Hva slags CPU-kjøler har du tenkt og bruke? Q6600 lager noe inni hampen med varme. Edit: Virker som om at mitt HK har FSB-vegg på 1500MHz effektiv FSB, altså 375MHz FSB. Mulig at det hjelper og gå opp i NB-volt, men det tør ikke jeg med disse sommertemperaturene. Endret 10. august 2007 av Sagart Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Har et BigWater 745 vannkjølingssett Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvis du skal klokke nå mye, dvs. 1GHz + så anbefaler jeg at du vannkjøler NB også siden den blir både varm, og trenger mye volt ved høy FSB. (Og da blir den jo enda varmere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå