Gå til innhold

Er MAC mini ett godt kjøp for å teste OSX?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å teste MAC og OSX, men har ikke så veldig lyst til å blakke meg helt bare for å teste det, vil det da være e god løsning å kjøpe en MAC mini for å teste OSX ? Ser det går ett par brukte MAC mini'er på ebay i tyskland og england, så det andre spørsmålet, er det noen problem å slette og legge inn OSX på nytt (helst på engelsk med norskt tastaturoppsett) Må jeg kjøpe en ny versjon av OSX da og hvis jeg må det, hva koster den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ideen er god, men jeg må reise litt for å komme til nærmeste butikk.

Dessuten har jeg fått testet på eplehuset tidligere.

Det hjelper meg desverre lite, da jeg føler at jeg må teste det over tid for å se om dette er noe for meg. Programmer, måten det virker på osv. (jeg bruker pr. i dag Linux med KDE som vindusbehandler) Jeg ønsker å teste OSX, det var bare det at jeg ikke ønsket å kjøpe en maskin til ~10K for så å finne ut at, nei. Dette var desverre ikke noe for meg.

Det er greit nok å stå på eplehuset i ~1 time for å teste, men, det blir liksom bare det. En kort test. Jeg vil jo teste google sketchup, openoffice, safari (selv om jeg er redd jeg kommer til å gå tilbake til Firefox som nettleser) hvordan itunes virker på en mac (kontra windows, jeg synes det er litt kjipt at de ikke leverer dette til Linux), frontrow fullt ut. osv. osv. osv. Jeg har sett videoer av nyeste OSX og jeg er virkelig imponert over det jeg ser. (Vista var noe møl i mine øyne, ikke noe nytt og ikke noe spennende, KDE + compiz ga meg 10 ganger mer eyecandy og bedre funksjonalitet)

Lenke til kommentar

Mac Mini er helt kurrant til lett bruk, dvs internett, office, medieavspilling, osv...

Ønsker du å kjøre en del tyngre programmer som f.eks Aperture eller Logic, er det nok derimot en fare for at du raskt vil ønske deg mere ressurser enn hva Mini'en kan tilby.

Ser du tenker litt på å kjøpe brukt, det kan da være verdt å påpeke at de gamle versjonene ble levert med 512 MB minne, mens de nye modellene leveres med 1 GB, noe som absolutt anbefales. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å oppgradere minnet selv på Mac Mini, eller om det finnes ledige slotter.

Lenke til kommentar
Ser du tenker litt på å kjøpe brukt, det kan da være verdt å påpeke at de gamle versjonene ble levert med 512 MB minne, mens de nye modellene leveres med 1 GB, noe som absolutt anbefales. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å oppgradere minnet selv på Mac Mini, eller om det finnes ledige slotter.

9275285[/snapback]

Mac mini har faktisk en ledig slot, og Apple sier at det er blitt enda enklere å oppgradere minnet i mac mini.

Jeg har også planer om å kjøpe mac mini, men vil anbefale alle som skal det å gå på nettet å kjøpe derfra... er minst 700,- BILLIGERE enn i en apple butikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...