Bjonnar Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg har en gammel LG 15" LCD skjerm som jeg har vært nødt til å slå litt hardt i noen ganger, men den siste gangen jeg slo, så løsnet det to komponeter på inverter-kortet baki skjermen (LINK). Jeg gjorde et forsøk på å lime disse på igjen og det resulterte i at skjermen funka som normalt i ca 15 min. og så ble bildet gradvis mørkere og til slutt helt svart (også lukta det dritt baki skjermen). Etter flerfoldige timer med surfing så lurer jeg på om jeg bør få tak i en lik inverter eller om jeg skal prøve å bytte ut de to spolene. Å få tak i en inverter til denne skjermen virker litt vanskelig, derfor lurer jeg også litt på om det går ann å bruke en som ikke er lik. Har det mye å si? Noen som har prøvd seg på noe lignende før kansje? Endret 21. august 2007 av Bjonnar Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nå koster en ny 17" bare 1500,-. Tror det blir dyrt å reparere den gammle, selv om du gjør det selv. Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Nå koster en ny 17" bare 1500,-. Tror det blir dyrt å reparere den gammle, selv om du gjør det selv. 9253030[/snapback] Jeg er ikke ute etter å kjøpe ny skjerm, jeg skal prøve å reparere den gamle. Problemer med bakgrunnslyset kan jo oppstå på nye skjermer og..... Noen andre forslag? Endret 12. august 2007 av Bjonnar Lenke til kommentar
orjan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kjøp inverter til kald-katode, slik fixet jeg mine to gamle 18" LCD'er. Link:Kald katode Dette har fungert i over 2 år, dog jeg kan ikke justere styrken på bakgrunnsbelysningen lengre. Ellers så finnes det universale invertere å få kjøpt via ebay. Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Kjøp inverter til kald-katode, slik fixet jeg mine to gamle 18" LCD'er.Link:Kald katode Dette har fungert i over 2 år, dog jeg kan ikke justere styrken på bakgrunnsbelysningen lengre. Ellers så finnes det universale invertere å få kjøpt via ebay. 9317785[/snapback] Har gjort det alt! Fant en inverter i skuffen som var til en viftegrill med to slike katoder. Jeg kappet og skjøta litt ledninger for å få riktige kontakter, funker fint! En ulempe da, fant kun 24 v på kretskortet i skjermen, og siden inverteren vil ha 12 volt så må jeg ha en egen omformer til belysninga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå