tmx Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvordan er det med fortolling av brukte varer kjøpt over internett på f.eks Ebay? La oss si jeg kjøper en greie til 2500,- på ebay (en PDA f.eks), kan jeg da trekke fra momsen i det landet den er kjøpt i og så legge til norsk moms? Og hvordan klarer tollfolka å oppdage at jeg faktisk må fortolle den? -- tmx Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Avhengig av hva avsender skriver på pakken. Tvilsomt at avsender trekker fra moms, men du skal betale 24% moms og gebyr på ting du importerer. Usikker på hvordan dette blir med brukte ting. Det er Posten som kontrollerer, ikke Tollvesenet. Det må være en deklareringslapp på pakker fra utlandet, så det er denne de sjekker. Av og til kjører de kontroller etc. Lenke til kommentar
tmx Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Ok, men hvordan sjekker de hvor mye moms jeg skal betale hvis jeg f.eks har forhåndsbetalt? Siden jeg handler fra en privatperson så burde det vel ikke være noe stort problem å f.eks få selger til å skrive at det er en gave e.l. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det skal verdi på pakken. Du kan bli bedt om å bevise verdien/vise kvittering. Nei, sant nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå