Gå til innhold

Kresen i drikke veien


fr0sk5

Anbefalte innlegg

Utrolig hva man kan bli vant med over tid. Før, da vi drakk bare for å bli fulle var det bare å presse neppå det man fikk fatt på, enten det var heimertshoter eller som i ditt tilfelle, dårlig øl. Mislikte øl i kanskje to år før jeg vennte meg helt på å like det å fannt meg en favoritt, Carlsberg.

 

Men økonomien gikk etter hvert i dass, og jeg ble tvunget til å gå over til billigølet Odin til 16kr halvliter'n. Hadde hatt er ubehagelig møte med dette skvipet på en bar tdligere, hadde ventet å fått et glass Dahls, men viste seg altså å være Odin, fikk nesten brekninger av den sørpa. Men etter 4-5 fester med en 6-pack odin for hånden hadde jeg blitt vant med smaken og den dag i dag smaker det helt greit.

Så mitt råd til deg er å bare tømme det neppå, så skal du se at det blir bedre for hver gang. Eller (et mye bedre alternativ) : Drit i hva folk mener om det du drikker og kos deg med en cider eller en rusbrus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sanseløst full av 8-9 cider? Full, ja. Sanseløst, så absolutt ikke!

9281895[/snapback]

Det er snakk om en 17åring og det er snakk om halvliter-cidere(4,7%) vil jeg tro. :yes:

9281960[/snapback]

Det er jeg fullstending klar over. Og jeg snakket om samme type cider (finnes det andre typer?). Jeg ble ikke sanseløst full av det når jeg var 17. Jeg ble full men ikke sanseløst full.

9282063[/snapback]

Ok, la oss ta det trinn for trinn her.

 

Dette er snakk om en 17åring, som vi i tillegg antar er mann. La oss også ant at han veier 70kg.

Siden dette er snakk om vorspiel så antar vi at drikkeperioden er ca. 2,5 timer.

Etter 9 halvlitere med 4,7% alkohol vil en slik person ha oppnådd ca. 3.0 i promille etter 3 timer.

Promilleskalaen er feks. slik:

"Vanligvis regnes man som beruset ved 0,5 – 1 promille, sterkt beruset ved 1,5 – 2 promille og døddrukken ved 2,5 – 3 promille. Dødelig regnes som 4 promille."

 

Personen begynner altså faretruende å nærme seg et dødelig nivå. Her snakker man snøvling, meget utstø gange m/evt. fall samt blackout/hukommelsestap. Dette må i høyeste grad kunne karakteriseres som sanseløst full.

 

Hva typer Cider angår så finnes det både alkoholfri og lett-Cider. Begge disse kan man følgelig drikke veldig mye av uten å bli alkoholpåvirket.

Lenke til kommentar

Altså, jeg er litt forvirret nå, er Corona mørk eller lys i smaken?

 

Vice, jeg veier ca 60kg.

 

Men da neste gang jeg skal ut på flaska, skal jeg gjøre følgende.

 

1. Starte med en halv liter med 40%

 

2. Når jeg har fått den ned, går jeg over på Corona.

 

3. Når jeg ikke bryr meg mer om smaken går jeg over til tuborg osv..

 

Høres dette ut som en plan?

Endret av fr0sk5
Lenke til kommentar
Altså, jeg er litt forvirret nå, er Corona mørk eller lys i smaken?

 

Vice, jeg veier ca 60kg.

 

Men da neste gang jeg skal ut på flaska, skal jeg gjøre følgende.

 

1. Starte med en halv liter med 40%

 

2. Når jeg har fått den ned, går jeg over på Corona.

 

3. Når jeg ikke bryr meg mer om smaken går jeg over til tuborg osv..

 

Høres dette ut som en plan?

9283958[/snapback]

 

Corona er lys. Lite smak.

 

Trenger ikke drikke så mye brennevin først da. Prøv halvparten du, før du starter på øl.

 

PS: Blir du stemplet som kjerring når du drikker rusbrus, skal du ikke se bort fra at det skjer det samme når du drikker Corona. :hmm:

Lenke til kommentar

Dersom du drikker en halvliter sprit på kort tid vil du oppnå en promille på godt over 3.

Med mindre planen er å ende opp på sykehus for pumping er nok dette noe man generelt bør unngå. Greit også uansett å være litt tilstedeværende på festen man skal på. Dersom du absolutt skal begynne med sprit er det nok greit med et par drinker.

Det beste er å begynne rett på Budweiser. Mildere øl enn dette er vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Ok, la oss ta det trinn for trinn her.

 

Dette er snakk om en 17åring, som vi i tillegg antar er mann. La oss også ant at han veier 70kg.

Siden dette er snakk om vorspiel så antar vi at drikkeperioden er ca. 2,5 timer.

Etter 9 halvlitere med 4,7% alkohol vil en slik person ha oppnådd ca. 3.0 i promille etter 3 timer.

Promilleskalaen er feks. slik:

"Vanligvis regnes man som beruset ved 0,5 – 1 promille, sterkt beruset ved 1,5 – 2 promille og døddrukken ved 2,5 – 3 promille. Dødelig regnes som 4 promille."

 

Personen begynner altså faretruende å nærme seg et dødelig nivå. Her snakker man  snøvling, meget utstø gange m/evt. fall samt blackout/hukommelsestap. Dette må i høyeste grad kunne karakteriseres som sanseløst full.

 

Hva typer Cider angår så finnes det både alkoholfri og lett-Cider. Begge disse kan man følgelig drikke veldig mye av uten å bli alkoholpåvirket.

9283090[/snapback]

Vel da er det rart at jeg kunne drikke samme antall cider på vors da jeg var 17 og veide 80kg uten å bli "døddrukken"

Lenke til kommentar

Det virker så tragisk å måtte "venne seg til øl" fordi man blir kalt pingle av kompisene. Alkohol er noe man skal drikke fordi det er godt, ikke for å bli sørpe full (etter min mening i hvertfall).

Selv drikker jeg alt bortsett fra hvitvin og rusbrus (men jeg er en gamling i sammenligningen da). Men det som frister aller mest er et glass god irsk whiskey drukket "neat".

 

Og om det er et mål for deg å være "barsk" så tror jeg det er det "barskeste" du kan drikke er en god whiskey, og drikk den "neat" evt. til nøds "on the rocks". Ikke noe blandingstull. Kombiner den gjerne med en feit sigar. Da kan disse gutta som sitter og styrter tuborg og kaller deg jente bare gå og ta på seg kjole med en gang ;-)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

9283090[/snapback]

Vel da er det rart at jeg kunne drikke samme antall cider på vors da jeg var 17 og veide 80kg uten å bli "døddrukken"

9286795[/snapback]

 

Det slår alltid feil å forsøke å rekne seg fram til hvor høy promille man får hvis man drikker så og så mye over en viss tid. Mange flere faktorer som spiller inn enn tiden og konsumet. Rekna ut at jeg visstnok hadde en promille på 5,7 i helga etter det jeg hadde drukket utover kvelden :roll: Tvilsomt...

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Vel da er det rart at jeg kunne drikke samme antall cider på vors da jeg var 17 og veide 80kg uten å bli "døddrukken"

9286795[/snapback]

For å si det slik: Har vært borti mang en person som blacker ut etter få drinker, men som plutselig dagen etter hadde drukket 10 ganger så mye som de faktisk hadde...

Lenke til kommentar
Vel da er det rart at jeg kunne drikke samme antall cider på vors da jeg var 17 og veide 80kg uten å bli "døddrukken"

9286795[/snapback]

Og hvilken rolle spiller det egentlig? Uansett så er det ganske så uansvarlig å anbefale noen på 17 å slenge ned 4,5 liter cider eller en halv liter sprit på noen få timer, slik som har blitt gjort i denne tråden.

Lenke til kommentar

Sry for at jeg ikke orker lese gjennom 3 sider... Men tror ikke noen liker øl de første gangene de drikker....

 

Men som sikkert er nevnt før her er det lurt å kjøpe lyst øl, som coroa osv, det er riktignok dyrt men smaker mye bedre... Stapper du i tillegg nedi en liten lime båt i flaskehalsen smaker det mye bedre igjen, nå bør det begynne å bli drikkbart..

 

En god teknikk for å bli kvidt ølsmaken etter hver slurk er å trekke inn pust før du drikker, ha den nede i lungene, ta en slurk, puste ut rett etter du har svelgt, du trenger ikke overdrive, og kan lett gjøre det uten at noen merker det...

Noe jeg selv gjorde da jeg begynte å drikke tuborg sammen med kompiser.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...