Gå til innhold

Kresen i drikke veien


fr0sk5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gjennsomsnittelig gutt på 17år ville jeg tro. Men jeg har et lite problem, og det er at jeg ikke liker øl.

 

Jeg har nå drukket øl/cider i 2-3 år og det begynner å bli ganske dyrt og kjedelig.

Jeg føler jeg er nødt til å drikke øl, fordi alle andre gjør dette, jeg ønsker ikke å gå rundt å drikke rusbrus og cider resten av livet på fester osv..

Tingen er at jeg har at jeg blir kalt jente når jeg er ute å drikker, det irriterer meg grønt. Prøver stort sett bare å ignorere det, men orker ikke å forsette dette.

Har prøvd å drikke et par flasker med øl, men jeg får det liksom ikke ned, ellers må jeg bruke ca 1 time på å få en flaske ned, noe som er litt vell lenge.

Jeg har prøvd å ta 2-3 øl mens jeg har vært ute å drukket i det siste, men jeg greier liksom ikke å vende meg til det, det er liksom en ekkel smak.

Dette har jeg forsøkt i 1-2 år nå, å vende meg til øl smaken, men spør du meg virker dette håpløst ut.

 

Så dermed lurer jeg på der ute, om noen har gode tips til hvordan jeg kan begynne å like øl smaken, ikke fordra den. Eller andre måter å løse problemet mttt på.

 

 

Setter pris på alle svar.

 

 

Er denne plasert feil kan en mod flytte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med lyst øl som Corona (det får du nok tak på i Coop kjedene) eller tilsvarende. Et øl som heter "Miller" er også ganske så mild på smak.

 

Evt.: Du er 17 år og har ikke lov til å kjøpe alkoholholdige drikker, derfor kan du jo på "fritiden" når det ikke er fest drikke deg en "Munkholm Asia" som er veldig godt og lyst øl.

 

Kompisene dine høres jo ut som noen jenter selv.. ;)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er en gjennsomsnittelig gutt på 17år ville jeg tro. Men jeg har et lite problem, og det er at jeg ikke liker øl.

 

Jeg har nå drukket øl/cider i 2-3 år og det begynner å bli ganske dyrt og kjedelig.

Jeg føler jeg er nødt til å drikke øl, fordi alle andre gjør dette, jeg ønsker ikke å gå rundt å drikke rusbrus og cider resten av livet på fester osv..

Tingen er at jeg har at jeg blir kalt jente når jeg er ute å drikker, det irriterer meg grønt. Prøver stort sett bare å ignorere det, men orker ikke å forsette dette.

Har prøvd å drikke et par flasker med øl, men jeg får det liksom ikke ned, ellers må jeg bruke ca 1 time på å få en flaske ned, noe som er litt vell lenge.

Jeg har prøvd å ta 2-3 øl mens jeg har vært ute å drukket i det siste, men jeg greier liksom ikke å vende meg til det, det er liksom en ekkel smak.

Dette har jeg forsøkt i 1-2 år nå, å vende meg til øl smaken, men spør du meg virker dette håpløst ut.

 

Så dermed lurer jeg på der ute, om noen har gode tips til hvordan jeg kan begynne å like øl smaken, ikke fordra den. Eller andre måter å løse problemet mttt på.

 

 

Setter pris på alle svar.

 

 

Er denne plasert feil kan en mod flytte den.

9252694[/snapback]

Å vende seg til øl tar ikke lang tid. jeg er en av de som likte det med engang. Men så lang tid som du har brukt og enda ikke liker det.. bare glem det. Hvis folk kaller deg pingle, så drikk vin. Greit nok å bare drikke cider og vin er litt pinglete, ja det er det. Drikk sprit og vin, hvis det er et problem at folk kaller deg for pingle.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

 

Jeg har ikke testet så altfor mange øltyper, det har for det meste gått i Tuborg, Borg og Heiniken. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke "greier" å få det ned.

Som mange av dere nevner er sprit og vin et alternativ, men som blir vanskeligere å få tak i ettersom man må være 20år (sprit).

 

Det er et eller annet med at det er for bittert, samme med vin, det er liksom for "tjukkt" for meg.

 

Har dere andre tips til øl-typer som ikke er så bittre?

Eller eventuelt andre type drikker utenom cider og rusbrus?

Lenke til kommentar

hvitvin er jo griselett å drikke. Men ang sprit så har man vel lov til å kjøpe opp til 22% alkoholinnhold eller noe (spør på polet der de har selvplukk så viser de deg hva du kan kjøpe og hva som folk vanligvis kjøper)

 

Og som nevnt er lyst øl ganske greit å få ned, budweiser er en annen vel. Selv om det høres vilt ut kan du jo også prøve de heavy sortene som er som kilkenny. Synes den er utrolig god, det er et tungt tykt smakfult øl som jeg synes smaker bedre enn det meste. Har bare prøvd det fra kran.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt glad i øl, men jeg synes Dahls på glassflaske er den beste ølen du får kjøpt i Norge. Favorittølet mitt er det finske Koff-ølet. Jeg drakk mest Tuborg før, for jeg synes den var "minst værst", men nå synes Dahls er mye bedre, kanskje du liker den også ;) Man får jo også kjøpt sprit om man er 18, men da må alkoholprosenten vær under 21,9. Det kan jo være et alternativ. Andre typer drikker kan jo f.eks. være champagne eller musserende vin. Martini Asti er veldig god, den smaker nesten som mozell :thumbup:

 

Edit: Admin'c ble før meg ang. 22%-greia.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar

Ok, fine greier, skal teste litt forskjellig ut nå, prisen spiller ikke så stor rolle egentlig, men max 30kr flaska.

Som dagr0z sa, Martini Asti, har jeg smakt og er faktisk veldig god, vuderer om jeg bare skal kjøpe meg inn et lager så jeg slipper å mase på at folk skal kjøpe drikke til meg hver helg, ettersom jeg ikke er 18.

Men jeg setter pris på at dere faktisk svarer meg, det betyr mye for meg :love:

Lenke til kommentar

vel e er en gutt på 16 som heller ikke liker øl med mindre det er en flakse sprit i systeme alt noe som funker fet er og bruke det til og holde fylla gående lengre.

jeg er da kanskje enda mer kresen når deg kjelder andre type drikker e liker ikke sider eller rusbrus heller

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å smake på øl som Budweiser eller evt. Miller Genuine Draft(MGD).

Dette er svært lyse øl som skiller seg ganske mye i smaken fra det som vi nordmenn hvertfall oppfatter som øl. Prøv også gjerne lavkarboutgaven(light) av dem dersom du får tak i dem, da de har enda mindre smak.

Av norske øl kan du jo forsøke alle lavkarbo-ølene du finner. Vet at Hansa & Ringnes hvertfall har.

Edit: Ellers må jeg legge til at jeg oppfordrer ingen under 18år til å drikke alkohol. :innocent:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke no serlig glad i lyst øl. Det smaker en blanding av bittert og surt og mye kullsyre som jeg ikke er no glad i. AASS Classic er ganske god. Den er litt mere fyldig i smaken enn mye annet jeg har smakt. Carlsberg liker jeg ikke i det hele tatt. Men derimot mørkt øl som Guinness og Kilkenny er veldig godt. Prøv en guinness eller kilkenny. Tror kilkenny er lettest å like. Prøv deg fram. Finn en du ikke syntes er så ille. Og drikk den til du venner deg til ølsmaken.

 

Selv hjalp det godt på det å like øl av å gå å drikke øl jevnt over en hel kveld/natt, sånn at jeg ikke var full, men kosa meg med øl hele natta. Blei vel ca 1+ i timen.

Lenke til kommentar

var aldri spes glad i øl før jeg var fylt 19-20.. smaken forandrer seg etterhvert som du vokser, og du venner deg til å like det.. mange som ikke likte fisk når de var barn syns det er veldig godt når de er eldre, osv.

 

vennene dine syns sikkert øl er like jævlig, men drikker det for å være "mann" var på akkurat samme måte der jeg vokste opp ;) Samme med røyk. Trikset er å ha ølen iskald, da smaker den minst, hold pusten når du drikker og ikke pust før du er ferdig å svelge, lysere øl som dry beer osv er lettere å drikke enn andre øl, jeg syns ringnes sin asiatiske dry beer, heter akeyro eller noe sånt piss, rød boks med drage på er utrolig digg, den er veldig god. Sommerøl er ofte lysere enn andre typer. Ringnes og tuborg er ganske brune, men det er en vanesak.. Selv er jeg helt frelst av 12 duggfriske tuborg på lørdagskveldene, men som sagt, det kom ikke før jeg var gammal nok til å drikke det meste.

Lenke til kommentar

Selv er jeg heller ikke spesiellt glad i øl. Drikker noen i nye og ne, og har vel ikke akkurat problemer med å få dem ned, men det er ikke noe jeg drikker for å kose meg... Sier gjerne at jeg ikke er spesiellt glad i øl til folk som lurer, man blir ikke det spor mer mann av å drikke øl. Hvis noen tror det så kan det være at de rett og slett ikke er helt 100%sikker på legningen sin :)

 

La nå folk drikke det de liker, øl, cider, sprit whatever. Unge drikker stort sett for å bli brisne eller drita og ikke for smakens skyld!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...