Gå til innhold

Fysisk hjelp i et exel-dokument

Sjefern

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et sted der det blandt annet er min oppgave å føre timelister for de personene som jobber her sammen med meg.

Problemet mitt er at timelistene er så dårlig laget. Jeg må selv sette inn skifttillegg når folk jobber på forskjellige klokkeslett og jeg må scrolle noen ganger i et minutt for å finne personen jeg er ute etter. Listene er selvfølgelig ikke i alfabetisk rekkefølge.

Desverre har jeg så godt som ingen forståelse for exel. Er det noen som kunne gjort meg en kjempetjeneste å forandret det slik at dette dokumentet kunne vært lettere å jobbe med? Jeg kunne bare sendt orginalen i en mail?

Det som irriterer med mest er som sagt dette med at jeg må lete/scrolle etter personen jeg vil skrive på. Hadde det ikke vært enklere med skilleark? Eller er det en annen grei måte å få navn alfabetisk og enkle å finne på? Så var det at den ikke automatisk regner ut skifttillegg og timer når jeg legger inn klokkeslettene?

Noen som har litt exelkunnskap og tid til overs? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne brukt et par minutter å sett på.

Men for å gi deg et hint: Du vet at rett på oversiden av A i regnearket ditt, kan du lage navn på cellene dine?

Det vil si at hvis f.eks celle A 11450 tilhører per persen, kan du gi den navnet per Persen. Det vil si at neste gang du skal på vedkommende, velger du bare navnet oppe i navnefeltet, og excel hopper automatisk ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...