Gå til innhold

Nytt hus Hvilken signalkilde/HW skal jeg velge? |

Anbefalte innlegg

Vi bygger et nytt hus i Oslo som er ferdig om 2-3 måneder. Hvilken signalkilde og HW skal jeg velge? Så mye ser vi ikke på TV, men kunne vært greit med Canal +, National Geograhic, Discovery, Playhouse Disney til barna osv. Tenkte på kjøpe en 1080p TV, hadde lyst til å kjøre digitalt hele veien.

Hadde først tenkt på en Mediacenter PC med det er ikke rett frem heller, og dårlig støtte for digital TV. Spørsmålet er om jeg skal gå får kabel eller satelitt, og hvilket utstyr. Hadde vært bra å kunne ta imot HD sender etterhvert. Har også et Canal Digital abonnement jeg bruker et annet sted, kunne jeg ha satt opp carsharing imellom her hadde det vært genialt.

Her er alternativer jeg har tenkt på:

- Window MediaCenter og FloppyDTV kort. Carsharding er vel vanskelig å få til, men kan bestille et tileggskort ifraCD. Er usikker på om dette er parret og vil fungere, etter hva jeg hørte leverer CD en annen type kort nå. Kortet jeg har i dag kjøpte jeg for 3 år siden og fungerer i Dreambox uten problemer.

Så hvis tilleggskortet fungerer, så har Mediacenter har ikke støtte for subtitles eller valg av lyskilde. Subtitles er krav ifra resten av familien. Koster også endel ekstra. Dette var det jeg først hadde håpet på, men er veldig usikker på dette nå. Kan sette inne Blue Ray spiller, HDDVD senere i PC'en.

- Samme løsning(HTPC + Floppy DTV), men med Mediaportal. De har en betaversjon som støtter subtitles, så om en stund vil denne være stabil. Liker GUI på Mediacenter bedre og mediaextender på XBOX 360, men det er ikke det viktigste.

- Kjøpe en Dreambox til (de kommer jo med en HD boks nå, men koster mye), enklere og sette opp cardsharing. Får subtiles og alt annet. Men da må jeg ha en annen boks for å spille MP3, vise bilder osv. En Mediacenter PC uten tunerkort, eller en Netgear boks eller noe. Dette virker kanskje som det beste alternativet.

- Legge inn Get kabel. Sette opp IR-blaster og styre dekoder ifra Mediacenter. Får da bare scart inn i Mediacenter, får ikke digitalt hele veien. Blir vel ikke det beste bilde?

- DVB Viewer på en HTPC. Men denne er basert på musbruk etter hva jeg har forstått, og fungerer dårlig med fjernkontroll.

- Kjøre Get på alt med deres PDV som vi har i dag. Nå sier Get at de skal komme med HDMI støtte til høsten. Sikkert den enkleste løsningen å få til, men blir dyrere. På ha med mediabokx i tillegg for musikk, osv. Slipper å sette opp parabol osv.

Noen kommentarer/forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...