Puccifer Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hello peoples! Jeg har tenkt å skaffe meg en ny mp3 spiller og hodesett, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for... Noen ideer? Minimum 8gb lagring og settet må være like godt til klassisk som slipknot... Any combo ideas!? Trenger vel ikke å si at spillern må kunne drive settet såpass at det er igjen nok "trøkk".... Men np er det visst sagt,,, Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kan være en ide å nevne hva du skal bruke hodetelefonene til. Om du skal bruke spilleren på steder hvor det er lite eller ingen støy, er det best å kjøpe en åpen hodetelefon (eller en lukket som ikke isolerer noe særlig), men om du skal bruke den på steder hvor det er mye bråk, eller lydlekkasje er uønsket, bør du kjøpe et lukket sett, evt. propper. Du nevner heller ikke bruksområde på MP3-spilleren, men jeg foreslår, nesten helt ut av det blå, noen spillere og noen hodetelefoner. Creative Zen Vision:M (Billig, men stor og klumpete, noe dårlig batterilevetid) Meizu M6 (God spiller til både video og lyd, svært god batterilevetid) Meizu M3 (iPod Nano-klone, men bedre enn originalen på de fleste punkter, også svært god batterilevetid) Cowon iAudio D2 (Dyr, men en suveren kombinasjon av den kraftigste innebyggede forsterkeren på markedet, SD(SDHC)-port, super bilde og lydkvalitet, samt veldig god batterilevetid) (Har du penger, synes trykkfølsom skjerm er bra og kan tåle 4GB innebygget minne + 8GB SDHC-kort, kjøper du D2. Har du lite penger og plass i lommen, er Vision:M et bra valg.) Av hodetelefoner ramser jeg opp noen fra hukommelsen: Åpne hodetelefoner: Kossart iPro Sennheiser PX100 Lukkede hodetelefoner/propper: Sennheiser CX300 (gode propper,kjøp på eBay for 210kr, spør etter selgernavn) AKG K26P (isolerer godt, billige, klemmer ganske hardt på hodet) AKG K581DJ (samme som overnevnte, men bedre lyd) Beyerdynamic DT231 (kanskje det beste kjøpet, men ikke veldig god lydisolasjon, samt tre meter kabel med rett plugg) Lenke til kommentar
Puccifer Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Tja, spilleren og hodesettet er ment på å bruke en del i reisesammenheng (fly) og i stillere omgivelser som lesesaler og lignende. Så det bør ikke være for stor lydlekasje ifra hodesettet, og det må være komfortabelt å ha på i X antall timer av gangen. Bruksområdet til mp3-spilleren blir vel alt du kan tenke deg av musikk, men den må ha bra lydutgang/forsterker så jeg kan ha et bra hodesett til og jeg liker tidvis høy musikk... Eller hvordan detaljer ville du helst ha mere utfyllt? Takker for forslagene, og kikker igjennom dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå