Gå til innhold

Valget 2007: Har du stemt?

Hva stemte du ved valget 2007?  

154 stemmer

1. 1. Hva stemte du ved valget 2007?

• Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkeparti
      0
    • Fremskrittspartiet
      28
    • Høyre
      33
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      12
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      9
    • Venstre
      15
    • Det Norske Arbeiderparti
      19
    • Blankt
      3
    • Annet parti
      0
    • Stemte ikke
      29

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selvsagt vil politikere lyve og ikke få til ting som de sa de ville få til. Men forandringer vil det iallefall bli. Det som er vanskelig å gjennomføre er ofte det venstresiden foreslår. Gratis ditt og gratis datt. Slik ting tar en evighet og er nesten ikke gjennomførbare uten å heve skattene til den sinnsyke.

Folk som sier sånt at de ikke bryr seg fordi alle lyver har ikke peiling på politikk.

Lenke til kommentar
Selvsagt vil politikere lyve og ikke få til ting som de sa de ville få til. Men forandringer vil det iallefall bli. Det som er vanskelig å gjennomføre er ofte det venstresiden foreslår. Gratis ditt og gratis datt. Slik ting tar en evighet og er nesten ikke gjennomførbare uten å heve skattene til den sinnsyke.

Folk som sier sånt at de ikke bryr seg fordi alle lyver har ikke peiling på politikk.

9431442[/snapback]

Ja, det er lettere å senke avgifter enn å få dem opp igjen... Ta matmomsen, for eksempel. For noen år siden ble den redusert fra 24 til 12%, med løfter om billigere mat. Maten ble ikke billigere, men i et par uker lanserte alle dagligvarebutikkene massive såkalte "tilbud" for å tautrekkes om kundene. Etterpå kom prisene opp igjen.

Etter denne flausen er det blitt foreslått å øke matmomsen til 13%, men gjett hvem som går imot?? FrP. Selvsagt er det dødfødt å øke momsen mer enn en prosent. Butikkene har altfor sterk makt til å la det passere for lett.

Lenke til kommentar
Men det åpner for muligheter om å senke prisene til et mye lavere nivå. Må bare gi det litt tid. 2 uker er ikke nok.

9439434[/snapback]

Det er flere år siden matmomsen ble senket, tror ikke prisene hadde sett annerledes ut i dag med den gamle momsen. Momsen ble satt ned for å få ned prisen på mat, men butikkene hadde samme gamle prisen, utenom 2-3 uker etter at momsen ble senket, da var det masse "halv moms-tilbud".

Lenke til kommentar

Nå er det mye synsing ute og går angående matprisene og lite nyanser ute og går.

Skal vi ha ned matprisene trengs det konkuranse. EU er vel den beste løsningen for bedre utvalg og billigere matvarer.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.343343

Ellers:

Maten billigere enn på 12 år.

De siste årene har jeg et sterkt inntrykk av at lønna har økt i større grad enn matvareprisene og jeg er nå rimelig sikker på at matvarene ville vært dyrere i dag om det fortsatt eksisterte 24% (nå 25%) moms på matvarer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg stemt.

Og når jeg her om dagen satt og kikket gjennom brosjyrene fra de enkelte kommunale partiene var det ikke fritt for at jeg fikk meg en latter, det var når jeg leste den fra FRP.

Fordi FRP forvant fra kommunen for en del år siden,for så å dukke opp i "ny drakt" for ca 3 år siden,da bestående av folk som hadde forsøkt seg i div partier såsom H.AP.SV.SP og V uten å nå opp der,i tillegg reg jeg et par "nyrike" som har kommet seg litt frem ved hjelp av pappas pengebok/possisjon.

Men det som virkelig fikk latterdøren opp var når jeg så listen de hadde med hva de hadde fått til i kommunen de siste 4 årene,der var alle positive ting listet opp.

Hvordan er det mulig fra et parti uten makt i den perioden og stort sett uten innflytelse, ja ja frekkheten har ikke nådd sin grense enda, men bra at de omtaler sosialistiske løsninger som positive :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...