Gå til innhold

Valget 2007: Har du stemt?


Hva stemte du ved valget 2007?  

154 stemmer

  1. 1. Hva stemte du ved valget 2007?

    • Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkeparti
      0
    • Fremskrittspartiet
      28
    • Høyre
      33
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      12
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      9
    • Venstre
      15
    • Det Norske Arbeiderparti
      19
    • Blankt
      3
    • Annet parti
      0
    • Stemte ikke
      29


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke stemt, men stemmer snart og mest sansynlig Frp. Har ikke helt forstått alt om partiet, men har lest en del og må si jeg er positivt overasket over lokalpolitkkerene.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Snakker om valg.. Hyggelig familie jeg har. Tullet om at jeg måtte betale husleie hvis jeg stemte H. Da jeg sa H var et fint parti, men at lokalpolitikkerne er handlingslammet og at jeg heller ville stemme Frp ble de helt sjokkert :p

 

Ble en mange timers lang, høylytt diskusjon. Kanskje ikke rart da begge er lokalpolitikere i SV. Utrolig hva SV får medlemmene sine til å tro om andre partier.

Lenke til kommentar
Nei, har ikke det, og kommer heller ikke til å gjøre det!  :)

Du vet at da har du heller ingen rett til å klage?

9253073[/snapback]

Så om man er uenige i alle partienes partiprogrammer og derfor ikke stemmer har man ingen rett til å klage på politikken deres og resultatet av valget? Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål...

 

Jeg har nettopp flyttet inn på studenthybel her i Oslo, men rett før jeg flyttet fra Drammen mottok jeg mitt valgkort for Buskerud kommune. Betyr dette at jeg blir nødt til å dra til Buskerud for å avgi min stemme, eller kan jeg stemme her i Oslo ettersom jeg nå er registrert på min nye adresse i folkeregisteret?

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål...

 

Jeg har nettopp flyttet inn på studenthybel her i Oslo, men rett før jeg flyttet fra Drammen mottok jeg mitt valgkort for Buskerud kommune. Betyr dette at jeg blir nødt til å dra til Buskerud for å avgi min stemme, eller kan jeg stemme her i Oslo ettersom jeg nå er registrert på min nye adresse i folkeregisteret?

9259251[/snapback]

Lurer på det samme. Flyttet fra Moss til Tromsø før jeg fikk stemt, og det er uaktuelt å reise ned bare for å stemme.

Lenke til kommentar
Nei, har ikke det, og kommer heller ikke til å gjøre det!  :)

Du vet at da har du heller ingen rett til å klage?

9253073[/snapback]

Så om man er uenige i alle partienes partiprogrammer og derfor ikke stemmer har man ingen rett til å klage på politikken deres og resultatet av valget? Hvorfor det?

9258996[/snapback]

Man kan stemme blankt. Det er ikke det samme som å ikke stemme.

Lenke til kommentar
Så om man er uenige i alle partienes partiprogrammer og derfor ikke stemmer har man ingen rett til å klage på politikken deres og resultatet av valget? Hvorfor det?
Det finnes vel ingen som er enig i 100% av et partiprogram. Alle må finne ut hvilke saker som er viktigst og se hvilket parti som er nærmest for disse sakene.

 

Klarer man ikke dette synes jeg ikke man heller ikke burde ha rett til å klage.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på, har de tenkt på å la folk stemme på internett?  :!:

9259797[/snapback]

En digitalisering av stemmeprosessen øker sannsynligheten for at feil inntreffer (det er blitt dokumentert ved tidligere forsøk) og konstituerer også et større sikkerhetsproblem da enda flere ledd er involvert (programmere, hardware-produsenter, ect.), noe en også har sett tilfeller av. Lukkete løsninger som kun føres tilsyn av et begrenset antall personer er også et problem fordi en ikke nødvendigvis kan stole på disse personene. Maskinene og systemene må være åpne for alle å undersøke, men ikke å modifisere.

 

Internett-avstemming tilsidesetter mange av disse problemstillingene, men skaper en rekke nye sikkerhetsfaktorer. Hvordan skal man implementere autorisering og sikre kryptering? Og det faktum at man der håper opp systemet for angrep utenfra (fra andre land, sågar), er spesielt et faremoment. Dette har imidlertid ikke stoppet land fra å inkorporere denne nye formen for avstemming i andre land, men jeg tviler likevel på at vi vil se det i Norge med det første. Norske myndighetene har begynt å markere seg på nettet, men helt fullt ut er en enda ikke kommet (Din Side, eller hva nå enn det heter, ser imidlertid lovende ut).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...