Sojourner2 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg fikk i dag min bestilte EF-S 60mm Makro fra B&H. Dessverre virker det som om linsen er defekt ved at linsen ikke fungerer på autofokus. Er det noen sjanse for at Canon Norge kan fikse dette innenfor world wide garanti eller må linsen returneres til USA? Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg fikk i dag min bestilte EF-S 60mm Makro fra B&H. Dessverre virker det som om linsen er defekt ved at linsen ikke fungerer på autofokus.Er det noen sjanse for at Canon Norge kan fikse dette innenfor world wide garanti eller må linsen returneres til USA? 9251886[/snapback] Følger det med International Warranty så må jo serviceproffen bare fixe opp i det. De kan ikke trekke seg unna regler Canon har laget for sine produkter. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Du er 100% sikker på at MF/AF bryter står på..... Selv har jeg lurt meg noen lange sekunder på dette noen ganger når denne bryteren ved et uhell har blitt switchet, siden jeg aldri bruker objektivene på annet enn AF (Canon har jo full-time manual focus, dvs AF med mulighet for MF overstyring) Endret 10. august 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Du er 100% sikker på at MF/AF bryter står på.....Selv har jeg lurt meg noen lange sekunder på dette noen ganger når denne bryteren ved et uhell har blitt switchet, siden jeg aldri bruker objektivene på annet enn AF (Canon har jo full-time manual focus, dvs AF med mulighet for MF overstyring) 9252632[/snapback] . Objektivet er produsert i Taiwan og er merket "imported". Skal snakke med Canon Norge på mandag. J Jeg har flere Canon linser og vet hvordan MF/AF virker. Linsen virker helt ny og ubrukt og synes det er merkverdig at en slik feil har passert kvalitetskontrollen hos Canon. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Du er 100% sikker på at MF/AF bryter står på.....Selv har jeg lurt meg noen lange sekunder på dette noen ganger når denne bryteren ved et uhell har blitt switchet, siden jeg aldri bruker objektivene på annet enn AF (Canon har jo full-time manual focus, dvs AF med mulighet for MF overstyring) 9252632[/snapback] . Objektivet er produsert i Taiwan og er merket "imported". Skal snakke med Canon Norge på mandag. J Jeg har flere Canon linser og vet hvordan MF/AF virker. Linsen virker helt ny og ubrukt og synes det er merkverdig at en slik feil har passert kvalitetskontrollen hos Canon. 9252711[/snapback] "imported",... da må du nok sende den til USA.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 B&H er såpass seriøse at de sikkert fikser opp i det så fort de kan. Du bør få tilsendt et nytt objektiv, ettersom det er en DOA sak. Men selv om det er noe du har rett på i Norge, kan reglene være annerledes i USA. Kommer an på hvor god service butikken er interessert i å tilby. Men om de tilbyr det, så er det jo bare fraktkostnadene (og lenger ventetid) som er ulempen for deg. Posten er imidlertid svinedyre på pakker til utlandet, så der forsvinner nok mye av det du sparte på å kjøpe objektivet i USA dessverre. Pass også på å ha dokumentasjonen i orden, så objektivet ikke stoppes i tollen på vei tilbake til Norge så du risikerer dobbelt moms. Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 B&H er såpass seriøse at de sikkert fikser opp i det så fort de kan. Du bør få tilsendt et nytt objektiv, ettersom det er en DOA sak. Men selv om det er noe du har rett på i Norge, kan reglene være annerledes i USA. Kommer an på hvor god service butikken er interessert i å tilby. Men om de tilbyr det, så er det jo bare fraktkostnadene (og lenger ventetid) som er ulempen for deg. Posten er imidlertid svinedyre på pakker til utlandet, så der forsvinner nok mye av det du sparte på å kjøpe objektivet i USA dessverre. Pass også på å ha dokumentasjonen i orden, så objektivet ikke stoppes i tollen på vei tilbake til Norge så du risikerer dobbelt moms. 9255538[/snapback] B&H har bedt meg returnere objektivet for deres regning for utskifting. Det er gjort, men det vil jo ta noen dager før jeg får det nye fra USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå