MiSP Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg installerte nettopp en ny harddisk. Alt gikk supert for seg, men da jeg koblet maskinen opp og skulle starte den opp, gikk viftene på med én gang PC-en fikk strøm (de skal jo ikke gå på før jeg slår på PC-en med på/av-knappen), og på/av-knappen virket ikke i det hele tatt (det skjedde ingenting da jeg trykket på den; viftene fortsatte bare å gå til jeg kuttet strømmen). Hva i alle dager kan være galt? Jeg setter STOR pris på all hjelp. PS: Jeg har sjekket koblingen til på/av-knappen, og den ser helt grei ut. Endret 10. august 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Har du OS-et på den nye hdd'n, og evt. hva skjer når du slår av maskina på vanlig måte? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kan være du har vært borti noe så det er noe på hk som går til jord når du satte inn disken. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Har du OS-et på den nye hdd'n, og evt. hva skjer når du slår av maskina på vanlig måte? 9251993[/snapback] Jeg har så klart ikke OS på den nye harddisken, den satte jeg jo nettopp inn. Dessuten har dette ikke noe med OS å gjøre - jeg får aldri PC-en til å slå seg ordentlig på, slik at den starter opp. Endret 10. august 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Har du prøvd å kortslutte pinnene på hovedkortet som du vanligvis har på-knappen koblet til? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Har du prøvd å kortslutte pinnene på hovedkortet som du vanligvis har på-knappen koblet til? 9252237[/snapback] Nei, det har jeg ikke. Kan du forklare hvordan det gjøres, og hvordan dette i alle dager kan hjelpe? For øvrig virker heller ikke på/av-lyset (det er av hele tiden) eller HDD-lyset (naturlig nok, ettersom diskene aldri starter opp). Takk for alle svar hittil! Endret 10. august 2007 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Løst Det viste seg at det var 24-pins-kontakten som hadde gått halvveis ut. Jeg satt med lommelykt og saumfarte hele hovedkortet, da jeg oppdaget at kontakten stod litt for mye i vinkel i forhold til hovedkortet enn det som sunt er. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå