The Stig Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei, jeg har nettopp bestilt meg ADSL2+ linje, av typen 20/1MB. Trenger derfor en ny ruter. Følgende krav stilles: - 1000Mbit LAN - Må takle 20MB ethernet - Portforwarding - DMZ - DHCP Er med andre ord en typisk ruter jeg er på utikk etter, men med mulighet for å håndtere litt støre linjer en vanlig. Har per i dag en DGL-4300, denne har jeg vært veldig fornøyd med, så denne kan fint brukes som "mal". Kikket litt på DIR-655, det eneste minuset var prisen, så er i utganspunktet på utikk etter litt billigere alternativer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Holder ikke DGL-4300 til den bruken? Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei, jeg har nettopp bestilt meg ADSL2+ linje, av typen 20/1MB. Trenger derfor en ny ruter. Følgende krav stilles: - 1000Mbit LAN - Må takle 20MB ethernet - Portforwarding - DMZ - DHCP Er med andre ord en typisk ruter jeg er på utikk etter, men med mulighet for å håndtere litt støre linjer en vanlig. Har per i dag en DGL-4300, denne har jeg vært veldig fornøyd med, så denne kan fint brukes som "mal". Kikket litt på DIR-655, det eneste minuset var prisen, så er i utganspunktet på utikk etter litt billigere alternativer. 9251685[/snapback] Jeg har denne : D-Link Wireless 108G QoS Gigabit Office Router m/ USB og jeg er VELDIG fornøyd med den. Du trenger ett ADSL 2+ modem i tillegg, kan anbefale denne : D-Link ADSL2+ Router m/ QoS, 4P switch :-) HH Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Holder ikke DGL-4300 til den bruken? 9251788[/snapback] Mye mulig, problemet er da at jeg må kjøpe en ny i tilfellet, da den jeg bruker per i dag er ... veldig veletablert i et allerede eksisterende nettverk. Tenkte at siden jeg først skulle ha ny ruter, kunne det vært moro å prøve noe nytt. Edit: Samt at DGL-4300 ikke har Gigabit nettverk. Endret 10. august 2007 av Stikko Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Den har Gigabit DIR-655 koster 1100 og er trolig hakket bedre enn DGL-4300 på de fleste områder. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Haha, tøft - her har jeg altså sittet på en Gigabit ruter i snart 2 år uten å ha vist det. Jaja, spørs om det ikke blir en DIR-655 likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå