Gå til innhold

sony vegas redigering av store klipp

Anbefalte innlegg

Hei..

Holder på å redigere en film der jeg skal samle klipp fra diverse hjemmevideoer som vi selv har filmet med eget videokamera...

Bruker sony vegas 6.0.

Er veldig nybegynner med dette programmet og har derfor et enkelt spm..

Klippene jeg har er som regel godt over 1 time pr. videofil.

Når jeg importerer filen inn i vegas får jeg opp en laang remse med filmen i små ruter bortover...

Jeg skal som regel bare ha enkelte snutter fra en slik videofil...f.eks noen minutter midt inne i filmen og f.eks noen minutter på slutten....Hvordan kopierer\redigerer jeg dette...forstår ikke helt hvordan det gjøres...fordi det er jo ikke mulig å kopiere en del midt inni filmen fordi hele filmen er et klipp...i windows moviemaker lager jo programmet klippene for deg slik at det bare er til å velge hvilket klipp av filmen en vil bruke og dra det ned til "filmrullen"...er det en slik måte å gjøre det på i sony vegas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du har et langt klipp og kun skal bruke noe feks. midt i klippet, legger du bare det klippet du skal ha i timelinen og drar det inn på hver side.

Lenke til kommentar
Hvis du har et langt klipp og kun skal bruke noe feks. midt i klippet, legger du bare det klippet du skal ha i timelinen og drar det inn på hver side.

9253696[/snapback]

Etter å ha surfet litt og sjekket guider har jeg funnet den mest effektive måten...fant mange gode videoer på youtube

Så hvis noen andre også sliter med dette...drit i "trimmer funksjonen"...enkleste er å bruke det vanlige timeline-feltet og trykke der du vil klippe skal slutte\starte...så trykk på knappen s og klippet vil dele seg. Veldig enkelt og bruke....

Lenke til kommentar

9253696[/snapback]

hvis man skal ha en time med film og mange småkutt blir nok det VELDIG slitsomt å trimme klippene hele tiden. Bruke S er mye bedre, ja :yes:

Endret av kr0401
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...