sn0dig Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Har fått meg nytt kamera (Nikon D40x) og lurer på om jeg kan få litt kritikk på noen bilder jeg har tatt. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Bildene burde skarpes etter nedskalering, slik at de beholder skarpheten. D40x har samme bildebrikken som D80 og Sony Alpha 100, og jeg har sett veldig flotte bilder fra dette kameraet, så om du bruker det rett, og har god optikk (kitobjektivet er bra til å være kitobjektiv), så får du flotte bilder Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Bildene burde skarpes etter nedskalering, slik at de beholder skarpheten. D40x har samme bildebrikken som D80 og Sony Alpha 100, og jeg har sett veldig flotte bilder fra dette kameraet, så om du bruker det rett, og har god optikk (kitobjektivet er bra til å være kitobjektiv), så får du flotte bilder 9252770[/snapback] Skarpes? Hur? Lenke til kommentar
netrex Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Enten med Unsharp Mask eller High Pass-metoden Google "Unsharp Mask" og/eller "High Pass sharpening" Lenke til kommentar
recognice Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Greie bilder det. Nøyer meg med å kommentere nummer 4. Synes fokusen blir litt feil. Skulle heller ha fokusert på bakgrunnen, for synes steinene blir litt for mørke. Med en gang jeg så bilde trodde jeg bildet generelt bare var ute av fokus. Ellers likte jeg bildet av katten Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Greie bilder det. Nøyer meg med å kommentere nummer 4. Synes fokusen blir litt feil. Skulle heller ha fokusert på bakgrunnen, for synes steinene blir litt for mørke. Med en gang jeg så bilde trodde jeg bildet generelt bare var ute av fokus. Ellers likte jeg bildet av katten 9253284[/snapback] Jeg har gjort det mørkere med vilje. Mulig jeg gjorde det for mørkt og at skjermen min er feil kalibrert... Jeg har uansett flere sånne bilder med med forskjellige lukkertider Endret 10. august 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå