Gå til innhold

Feilmelding ved direkte åpning av filer.

Anbefalte innlegg

Bruker standard Ubuntu 7.04

Er litt lei av at jeg så ofte ikke får åpnet filer direkte fra Neutilus. Ubuntu gir meg ofte teite meldinger som f.eks. at det er en sikkerhetsrisikoer ved å åpne .php-filer i Bluefish eller at word-filen inneholder rtf-kodet tekst. WHO cares...

Kan jeg ikke bare få åpne filene uten at Ubuntu maser på meg? Har definert greit ved høyreklikking og "Properties" hvilke programmer filene skal åpnes med. Kan ikke se at der skal være noe rettighetsproblematikk heller.

Eksempel:

Jeg får nedenforstående feilmelding når jeg klikker på php-filer som f.eks. index.php. Php-filene er satt til å åpnes i Bluefish. Litt kjedelig å måtte høyreklikke på .php-filene for å åpne de i det allerede dedikerte programmet.

Cannot open index.php

The filename "index.php" indicates that this file is of type "PHP-skript". The contents of the file indicate that the file is of type "HTML-dokument". If you open this file, the file might present a security risk to your system.

Do not open the file unless you created the file yourself, or received the file from a trusted source. To open the file, rename the file to the correct extension for "HTML-dokument", then open the file normally. Alternatively, use the Open With menu to choose a specific application for the file.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...