Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Sånn. Da kan vi fortsette. Hva foreslår du at jeg prøver nå? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Du får fremdeles ikke kontakt med de andre maskinene foruten routeren, selv med de endringene jeg foreslo? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Jeg tror jeg må opprette et domene. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg tror jeg må opprette et domene. Hvordan gjør jeg dette? 9251454[/snapback] Det skal ikke være nødvendig. Bruker et fiktivt domene på mitt hjemmenettverk, og jeg har ikke noe problemer med å finne de andre maskinene fra en Solaris-boks. Men så er jeg veldig streng på hardware. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hm. Da skal alt være riktig. Hva med arbeidsgruppe i de velkjente MS-nettverkene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det bestemmer du først når du setter opp samba, som følger med. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Det forsto jeg ikke helt. Jeg klarer å pinge Solaris-maskina uten problemer, så det ser ut til at alle problemer ligger i signalene ut. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det forsto jeg ikke helt. Jeg klarer å pinge Solaris-maskina uten problemer, så det ser ut til at alle problemer ligger i signalene ut. 9251501[/snapback] Dette høres helt merkelig ut. Dessverre har jeg ikke en Solaris-boks foran meg, så jeg kan ikke være helt spesifikk. Men hva sier /etc/nsswitch.conf? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 passwd: files group: files hosts: files ipnodes: files networks: files protocols: files rpc: files ethers: files netmasks: files bootparams: files publickey: files # At present there isn't a 'files' backend for netgroup; the system will # figure it out pretty quickly, and won't use netgroups at all. netgroup: files automount: files aliases: files services: files printers: user files auth_attr: files prof_attr: files project: files tnrhtp: files tnrhdb: files Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Ser greit ut. Har ingen flere ideer så langt, og har tenkt meg ut en tur. Men det du kan gjøre er å sette opp samba og lære litt om ZFS. Lurer på om ikke det nettverkskortet kan være årsaken til den rare oppførselen. Begynner å mistenke selve kontrolleren. Endret 10. august 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Det må være noe galt med driveren, siden det skjedde noe galt under installasjonen av den. Jeg får prøve å få tak i et Intel-kort og se om det kan være årsaken. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det må være noe galt med driveren, siden det skjedde noe galt under installasjonen av den. Jeg får prøve å få tak i et Intel-kort og se om det kan være årsaken. 9251653[/snapback] Gjør det. Det ser ut som kortet ikke er så godt støttet. Få tak i et kort fra Intel av typen Intel PRO/1000 PT (82572EI). Kortet har PCI-E formfaktor og fungerer meget godt. Har hatt det kortet i snart ett år, og det er et bra kort som garantert er støttet. Prøvde Solaris 10 på Core2-maskinen hvor det står et slikt kort, og det dukket rett opp i installasjonen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Da var Intel PRO-kortet bestilt. Satser på å få det tidlig i neste uke. Får live opp igjen tråden da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Da var Intel PRO-kortet bestilt. Satser på å få det tidlig i neste uke. Får live opp igjen tråden da. 9256862[/snapback] Det er bra. Ser ut som at det er der feilen har ligget, at selve nettverkskortet ikke har vært støttet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Det er den eneste forklaringen ja, all informasjonen og konfigureringen er jo korrekt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det er den eneste forklaringen ja, all informasjonen og konfigureringen er jo korrekt. 9257276[/snapback] Nei, Marvell er ikke kjent for sin gode plattformstøtte. Det er noe av grunnen til at jeg er veldig nøye med å kjøpe komponenter som er garantert kompatible med de fleste OS. Og på nettverk blir det da alltid kort fra Intel eller Broadcom for min del. Lenke til kommentar
jgilje Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Her mangler 'dns' for hosts og ipnodes i nsswitch.conf Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) I den lista du posta, står hosts til files, den skal stå på dns, for å få den til å bruke dns til navneopplsag. Alt dette hadde løst seg hvis du hadde brukt dhcp rimelig enkelt å greit. I tillegg vil dette stå rimelig godt forklart i docs databasen til sun. Endret 12. august 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) I den lista du posta, står hosts til files, den skal stå på dns, for å få den til å bruke dns til navneopplsag. Alt dette hadde løst seg hvis du hadde brukt dhcp rimelig enkelt å greit. I tillegg vil dette stå rimelig godt forklart i docs databasen til sun. 9261323[/snapback] Kan nok stemme, det. Da jeg hadde lignende problemer husker jeg at jeg måtte inn i /etc/nsswitch.conf etter at jeg hadde rettet på /etc/resolv.conf og /etc/defaultrouter. Men dette er lenge siden. Det er en stund siden jeg holdt på med dette, og det var første release av Solaris 10 (3/05), da Solaris ikke brukte GRUB som bootloader. Endret 12. august 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå