Gå til innhold

Hvordan fange makrell


Anbefalte innlegg

Her om dagen så satt jeg på en stor bro og så ned i vannet. Der var det vel 100000 makrell, ufattelig mange. Kastet uti med en blå stingsild på 18g, men makrellen beit ikke på. Jeg lot da kroken gå under stimen og dro opp alt jeg hadde, da satt kroken fast i magen på den ene makrellen.

 

Noen som vet hva slags sluk man bør bruke for å fange makrell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som du bare slapp kroken ned i stimen. Du burde heller stå på land og kaste lengere, så lar du kroken ligge rett under vannoverflata når du sveiver inn...

 

Jeg er ganske sikker på at det viktigste er at sluken vibrerer riktig i vannet. Prøv deg fremm med forskjellige sildesluker, men jeg opplever til stadighet at makrellen biter på rød gumimakk (fra båt, altså).

Lenke til kommentar
men jeg opplever til stadighet at makrellen biter på rød gumimakk (fra båt, altså).

9255072[/snapback]

 

Det kommer helt an på, noen dager tar de de røde, noen dager tar de de grønne, og noen dager tar de de gule (det er en grunn til at det er de fargene på takkler ment for makrell :) )

 

Og noen ganger tar de noe blankt...

 

ellers spiser de diverse agn

Lenke til kommentar
For meg høres det ut som du bare slapp kroken ned i stimen. Du burde heller stå på land og kaste lengere, så lar du kroken ligge rett under vannoverflata når du sveiver inn...

 

Jeg er ganske sikker på at det viktigste er at sluken vibrerer riktig i vannet. Prøv deg fremm med forskjellige sildesluker, men jeg opplever til stadighet at makrellen biter på rød gumimakk (fra båt, altså).

9255072[/snapback]

Sto fra land da dro jeg inn et par med stingsilda.

Men når jeg sto på broen så kunne jeg se fisen, og det er morro. Ja jeg dro rett igjennom stimen og håpet på å treffe en:P

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd å ikke få makrell når det er makrellstim. o_O

Er du sikker på at det var makrell? Forrige dagen kom eg over en stim med taggmakrell som ikke ville ta noen av slukene eg la ut til de eller fluer men med engang eg satte agn på en liten enkelkrok så ble det liv.

9257460[/snapback]

Selvfølgelig var det makrell. Det var veldig stor stim, det var kanskje 10-15 stk som sto å fisket det. Bare jeg fikk fisk.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha makrell bør du ha en sølvblå sluk, med tyttebær som opphenger. Du kommer til å merke at du får makrell på tyttebæret hele tiden.

 

Fisker du fra båt er det lurt å bruke et fiskesnøre med 5 eller 6 tyttebærkroker og et søkke i bunn.

 

Da vil du merke at makrellen biter mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...