Gå til innhold

Ateister/troende - ingen kan si hva som vil skje!


Anbefalte innlegg

Hverken troende eller ikke troende kan dømme hverandre eller si at den ene har feil og den andre har rett.. for vi er bare mennesker hele gjengen! på høy tid at vi slutter med den bedrevitende oppførselen alle sammen.. slutte og latterligjøre andres tro eller ikke-tro .. til syvende og sist, når alt kommer til alt, så spiller det jo ingen rolle hva naboen din tror på så lenge du selv tror på det du gjør og er ett godt menneske...

 

Eller er det slik at det er uakseptabelt at andre tror på noe annet enn deg? hvorfor er det du tror så mye mere riktig enn det andre tror? :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller er det slik at det er uakseptabelt at andre tror på noe annet enn deg? hvorfor er det du tror så mye mere riktig enn det andre tror?  :hrm:

9251286[/snapback]

Fordi mye tro er skadelig for menneskers framtid. Ta evangelistene for eksempel. De tror jorda går under snart, så hvem bryr seg om global oppvarming og miljø problemene? Verdens mektigste mann er per i dag evangelist.

Lenke til kommentar
Fordi mye tro er skadelig for menneskers framtid. Ta evangelistene for eksempel. De tror jorda går under snart, så hvem bryr seg om global oppvarming og miljø problemene? Verdens mektigste mann er per i dag evangelist.

9251313[/snapback]

 

 

Jeg er imot det å bruke sin egen religion eller tro til å påvirke politikk eller samfunnet generelt.. bortsett fra å gjøre andre godt da selvsagt.. og når dette forekommer, så er det ganske urettferdig og dårlig gjort...

 

Men jeg snakker mere om vanlige mennesker som ikke er i noen høy maktposisjon..

Lenke til kommentar
Hverken troende eller ikke troende kan dømme hverandre eller si at den ene har feil og den andre har rett.. for vi er bare mennesker hele gjengen! på høy tid at vi slutter med den bedrevitende oppførselen alle sammen.. slutte og latterligjøre andres tro eller ikke-tro ..  til syvende og sist, når alt kommer til alt, så spiller det jo ingen rolle hva naboen din tror på så lenge du selv tror på det du gjør og er ett godt menneske...

9251286[/snapback]

Jo, det gjør det. Her forklarer en hvorfor mye bedre enn jeg klarer.

 

Eller er det slik at det er uakseptabelt at andre tror på noe annet enn deg? hvorfor er det du tror så mye mere riktig enn det andre tror?   :hrm:

9251286[/snapback]

Det er rasjonelt. Derfor.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Det er rasjonelt. Derfor.

9251405[/snapback]

 

men det andre tror er like rasjonelt for dem, ellers ville de jo ikke trodd det de tror!

 

og ang. den videoen, så var det mye tullball han sa syns jeg.. religion som påvirker loven? utenom det med homofili og ekteskap, så representerer loven det å fremme menneskets helse! narkotika er ulovlig fordi det er skadelig! han overdriver syns nå jeg,, og tar jeg ikke feil, så har han kopiert nicket sitt på youtube fra The Amazing Racist, og med tanke på t-skjorta han's så ville jeg si at dømmekraften hans ikke henger heelt på greip.. :p (joda, den var morsom) :cool:

 

men selvsagt det er han sin mening, og han har lov til å mene hva han vil... :yes: du og selvsagt.. jeg er bare uenig i det han sier om visse ting.. :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

I denne saken må det være noen som har rett og noen som har feil. Vi kan riktignok ikke bevise at gud ikke finnes, men all rasjonell tankegang og den viten vi har om verden tilsier at det er de religiøse som har feil. Troen på en gud er greit, men å være religiøs eller tro på et liv etter døden osv *er* feil.

 

Det er også helt tåpelig å mene at en tro ikke skal kunne angripes. Vi angriper folk med teite politiske standpunkter, vi angriper folk som mener de kan helbrede andre mennesker, vi angriper folk som mener de kan se inn i fremtiden osv. I det hele tatt angriper vi alt som er teit, og religion er ikke noe unntak.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
altså, kom tilbake hit og snakk til meg hvis dere har dødd og gjenoppstått igjen.. kun da kan dere si hva som egentlig er sannheten.. 

 

det blir feil og si at de som tror på noe tar feil.. for ingen av oss vet noenting!

9251519[/snapback]

Jovisst. Vi vet for eksempel at bevissthet er en fysisk prosess som stopper når vi dør, altså vet vi at det ikke fins et liv etter døden. Det er mange sånne ting som vi vet, men som dere velger å ignorere.

Lenke til kommentar
Jovisst. Vi vet for eksempel at bevissthet er en fysisk prosess som stopper når vi dør, altså vet vi at det ikke fins et liv etter døden. Det er mange sånne ting som vi vet, men som dere velger å ignorere.

9251534[/snapback]

 

 

hmmmf.. så du vet egentlig svaret på dødens gåte du da? du vet hva som skjer etter vi dør?

Lenke til kommentar
Jovisst. Vi vet for eksempel at bevissthet er en fysisk prosess som stopper når vi dør, altså vet vi at det ikke fins et liv etter døden. Det er mange sånne ting som vi vet, men som dere velger å ignorere.

9251534[/snapback]

 

 

hmmmf.. så du vet egentlig svaret på dødens gåte du da? du vet hva som skjer etter vi dør?

9251548[/snapback]

Ja. Når de elektriske og kjemiske signalene stopper opp er det ikke lenger bevissthet. Det skjer mao ingenting. Dette VET vi. Vi tror ikke det, vi VET.

Lenke til kommentar

vel, uansett hvordan kroppen reagerer etter vi dør (og ja, jeg har 100% tillit til vitenskap og forskning) så er min tro slik at sjelen vår, eller ånden vår går videre.. enten til Guds rike eller videre til ett annet liv etc.. jeg tror ikke at vi bare opphører og blir borte.. mulig det kommer til å skje, for som sagt,, jeg vet jo ikke noe 100% sikkert, jeg kan bare tro... må bare vente og se..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
vel, uansett hvordan kroppen reagerer etter vi dør (og ja, jeg har 100% tillit til vitenskap og forskning) så er min tro slik at sjelen vår, eller ånden vår går videre.. enten til Guds rike eller videre til ett annet liv etc.. jeg tror ikke at vi bare opphører og blir borte.. mulig det kommer til å skje, for som sagt,, jeg vet jo ikke noe 100% sikkert, jeg kan bare tro... må bare vente og se..

9251572[/snapback]

Javel, men da tar du feil og du må tåle å høre det.

Lenke til kommentar
altså, kom tilbake hit og snakk til meg hvis dere har dødd og gjenoppstått igjen.. kun da kan dere si hva som egentlig er sannheten.. 

 

det blir feil og si at de som tror på noe tar feil.. for ingen av oss vet noenting!

9251519[/snapback]

Gidder ikke å kommentere det første en gang.

 

 

Vi vet at det ikke finnes en eneste rasjonel forklaring på gud.

 

Og svar meg på dette, hvem lagde gud/hvor kommer han fra? Om Universet krever en skaper så krever vel skaperen en skaper? Og om han er allmektig, kan han lage en dildo så stor at han ikke får den opp i sin egen ræv?

Lenke til kommentar
Gidder ikke å kommentere det første en gang.

 

 

Vi vet at det ikke finnes en eneste rasjonel forklaring på gud.

 

Og svar meg på dette, hvem lagde gud/hvor kommer han fra? Om Universet krever en skaper så krever vel skaperen en skaper? Og om han er allmektig, kan han lage en dildo så stor at han ikke får den opp i sin egen ræv?

9251609[/snapback]

 

du kan kommentere akkurat hva du vil du..! og jeg kan ikke si hvor Gud kommer fra for jeg er er kun ett menneske, og menneskehjernen kan bare takle en viss informasjon.. unødvendig med sånne eksempler da.. ikke akkurat pent sagt.. :hrm:

 

Og det med at det ikke finnes en rasjonell forklaring på Gud, er ett av hovedpoengene da,, at vi mennesker ikke kan forklare det, for Han er altfor stor for oss til å "takle".. det er min tro, om noen sier det er feil, så javel,, bare syns ikke vi skal være så tøffe i trynet hele tiden bare fordi noen tror på noe åndelig/ikke synlig eller omvendt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Javel, men da tar du feil og du må tåle å høre det.

9251583[/snapback]

 

 

tro meg, om noen mener at jeg tar feil så er jo det helt greit! bare jeg er uenig i det at man skal si at noen tar feil når det kommer til slike spm.. for vi er på lik linje hele gjengen..

9251651[/snapback]

Hvorfor skal ikke noen få lov å si det når det gjelder "sånne spørsmål"? Er spørsmål om livet og døden så skummelt at du ikke tør å innse realitetene? Hvorfor skal det å tro være så hellig at ingen kan stille spørsmål med det?

Det er faktisk en del vi vet om dette. Vi vet at hjernen lager bevisstheten og at det ikke er nødvendig å ha en sjel. Hvis vi ikke hadde hatt en hjerne, men hodet var fullt av kjøtt, da kunne man begynt å snakke om en sjel. Fordi da hadde vi ikke hatt noen forklaring på hva bevissthet kommer av. Men nå er det slik at vi har en hjerne, vi har en forklaring, så da kan man ikke bare finne opp noe usynlig og umålbart, kalle det en sjel og si at "du kan ikke si meg imot fordi du vet ikke at sjelen ikke er der".

Lenke til kommentar
du kan kommentere akkurat hva du vil du..! og jeg kan ikke si hvor Gud kommer fra for jeg er er kun ett menneske, og menneskehjernen kan bare takle en viss informasjon.. unødvendig med sånne eksempler da.. ikke akkurat pent sagt..  :hrm:

 

Og det med at det ikke finnes en rasjonell forklaring på Gud, er ett av hovedpoengene da,, at vi mennesker ikke kan forklare det, for Han er altfor stor for oss til å "takle".. det er min tro, om noen sier det er feil, så javel,, bare syns ikke vi skal være så tøffe i trynet hele tiden bare fordi noen tror på noe åndelig/ikke synlig eller omvendt..

9251638[/snapback]

Du ungår jo bare spørsmålene, jaok, du synes det var et unødvendig eksempel, så svar meg på dette da, kan han lage stein så stor og tung at han ikke kalrer å løfte den? Dettere er egentlig ikke så veldig relevant, men jeg vil gjerne ha et svar.

 

Så det at det ikke finnes en rasjonell forklaring er hovedpoenget? Okei. Jeg skjønner nå. Hvor skriver jeg meg opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...