Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til printerdeling

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

En pc skal dele en printer med en annen pc via trådløst nettverk.

Pc1 og printer fungerer fint.

Vil nå kunne printe fra Pc2 også.

Begge pcer har norton internet security 2005.

Når jeg pinger pc1 (med printer) fra pc2 (uten printer) så blir pingen sperret når brannmuren er på.

Har ip-adressene og all info til begge pcer, men er usikker på hvor dette må legges inn for at det skal være mulig å få printet ut fra pc2 også.

Noen som kan lage en fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg husker så er det bare å gå inn på egenskapene til printeren og så huke av "del denne printeren på nettverket" (e.l.), og så skal det være greit. Deretter må man gå inn på PC2 (den uten printer) og gå gjennom "legg til printer" wizzard'en. I wizzard'en velger man "nettverksprinter" (e.l.) og finner fram til printeren på PC1.

Mener jeg har gjort dette både med å uten Norton Internet Security, og har ikke trengt å endre på noe brannmur eller sånt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det var det som jeg trodde også, men det funket ikke.

I trusted biten til norton kunne jeg legge inn ip-adressen og mask til en trusted maskin, det gjorde jeg men det hjalp ikke.

Fikk litt hjelp til å pinge pc1, og når man slo av nis på pc1 så fungerte det.

Ellers ble det sperret.

Jeg gikk også inn på nettverket og fant printeren.

Klikket på den, men fikk ingen skikkelig tilbakemelding.

Når man nå skal printe fra pc2 får man opp riktig printer, men det kommer ikke noe ut av printeren.

jeg antar man må legge inn noe ip-adresse til pc2 på pc1, men vet ikke hvor.

Hvis jeg legger inn pc2 som trusted i brannmuren, blir den da også trusted i antivirus også?

Hva med windows xp, må ikke det også settes opp til å registrere pc2 ett eller annet sted?

Håpet noen hadde en slags sjekkliste på hva man måtte sjekke for at det skulle virke.

Lenke til kommentar
Det var det som jeg trodde også, men det funket ikke.

I trusted biten til norton kunne jeg legge inn ip-adressen og mask til en trusted maskin, det gjorde jeg men det hjalp ikke.

Fikk litt hjelp til å pinge pc1, og når man slo av nis på pc1 så fungerte det.

Ellers ble det sperret.

Jeg gikk også inn på nettverket og fant printeren.

Klikket på den, men fikk ingen skikkelig tilbakemelding.

Når man nå skal printe fra pc2 får man opp riktig printer, men det kommer ikke noe ut av printeren.

jeg antar man må legge inn noe ip-adresse til pc2 på pc1, men vet ikke hvor.

Hvis jeg legger inn pc2 som trusted i brannmuren, blir den da også trusted i antivirus også?

Hva med windows xp, må ikke det også settes opp til å registrere pc2 ett eller annet sted?

Håpet noen hadde en slags sjekkliste på hva man måtte sjekke for at det skulle virke.

9256182[/snapback]

Enda et bevis på at Norton er en svær hæstkuk. Jeg tror rett og slett ikke Norton er beregna på nettverk :p Selvom familiepcen her i huset har NIS og den deler printern som bare f..

Men bytt brannmur (ikke nødvendigvis antivirus og) og se at det vil fungere...

Endret av Gaby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...